Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową

Negatywne rozpatrzenie reklamacji na towar objęty gwarancją


Wymagane dokumenty:
Jeśli konsument jest niezadowolony ze sposobu załatwienia reklamacji może się zwrócić do Powiatowego Rzecznika Konsumentów przedkładając formularz zawierający:
1) imię i nazwisko wraz z adresem zamieszkania,
2) uzasadnienie, dlaczego kupujący nie zgadza się z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji,
3) określenie swoich żądań,
4) kartę gwarancyjną (oryginał lub ksero) wraz z dowodem zakupu,
- należy pamiętać, aby gwarancja była prawidłowo wystawiona, a więc powinna zawierać: nazwę i adres gwaranta oraz sklepu gdzie towar kupiono, określenie rzeczy sprzedanej, datę transakcji, czas na jaki udzielono gwarancji, adresy zakładów naprawczych (serwisowych) i inne warunki gwarancyjne,
- kupujący powinien pilnować, aby przy reklamacji rzeczy w karcie gwarancyjnej zapisy były dokonywane w sposób czytelny i dokładny, aby wpisywano daty dostarczenia rzeczy do naprawy, daty wymiany itp., oraz wyraźnie określono rodzaj dokonanych napraw (zapis „regulacja” oznacza, że nie było naprawy, czyli rzecz nie była wadliwa),
5) odpisy pism związanych z dochodzeniem swych roszczeń gwarancyjnych.
 

FORMULARZ ZGŁOSZENIA PROBLEMU KONSUMENCKIEGO DO POWIATOWEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW STAROSTWA POWIATOWEGO W KARTUZACH


 

 „Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową”  (art. 22 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego (Dz.U z 2020 poz.1740))

 

Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Kartuzach, 83 – 300  Kartuzy  ul. Dworcowa1.

Opłaty:
Brak opłat.

Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni.

Jednostka odpowiedzialna:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Tryb odwoławczy:
Nie załatwione roszczenia konsumentów w drodze negocjacji Rzecznik może kierować do rozpatrzenia przez polubowne sądy konsumenckie lub sądy rejonowe.
Konsument może również dochodzić swych roszczeń przed sądem samodzielnie.

Ulgi:
Brak.

Dodatkowe informacje:

Korespondencja, którą wnosi się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów Starostwa Powiatowego w Kartuzach z wnioskiem o interwencję, winna zostać zaadresowana i przesłana na adres Sekretariatu Starostwa Powiatowego w Kartuzach - Kartuzy 83 – 300, ul. Dworcowa 1 lub przesłana pocztą elektroniczną  na adres: powiat@kartuskipowiat.pl albo można ją pozostawić w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Kartuzach przy ul. Dworcowej 1. 

Zainteresowani osobistym kontaktem z Rzecznikiem  Konsumentów proszeni są do pokoju nr 2 Starostwa Powiatowego  w  Kartuzach  przy  ul. 11 Listopada 3. Rzecznik udziela również porad i informacji telefonicznie pod nr tel. (058) 681 41 72, (058) 686 55 36 oraz 602 637 796.

Podstawa prawna:
Tekst jednolity ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów Dz.U. z 2021r., poz. 275.

 

 

Wytworzył:
Józefa Byczkowska
Udostępnił:
Kwidziński Tomasz
(2003-08-05 08:53:52)
Ostatnio zmodyfikował:
Kwidzińska Katarzyna
(2021-03-19 11:30:21)