Zadania Wydziału Komunikacji
Funkcję Dyrektora Wydziału Komunikacji sprawuje - Jerzy Pobłocki
Telefon:
Siedziba:
ul. Gdańska 26, 83-300 Kartuzy
Adres e-mail:
komunikacja@kartuskipowiat.com.pl
E-mail: sierakowice@kartuskipowiat.pl
Wydział Komunikacji nadzoruje bezpośrednio Wicestarosta.
Do zakresu działania WYDZIAŁU KOMUNIKACJI należy prowadzenie spraw w szczególności:
1) zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych;
2) opiniowanie wskazań lokalizacji dróg i autostrad;
3) rejestrowanie pojazdów;
4) wydawanie i zatrzymywanie praw jazdy;
5) nadzór nad ośrodkami szkolenia kierowców oraz prowadzenie:
a) rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców,
b) ewidencji instruktorów praw jazdy;
6) nadzór nad stacjami kontroli pojazdów oraz prowadzenie:
a) rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
b) ewidencje diagnostów;
7) wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez na drogach;
8) wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych (do 2m);
9) wydawanie zezwoleń dla przewoźników na przewozy regularne i nieregularne;
10) wydawanie licencji na przewóz rzeczy w transporcie zarobkowym;
11) koordynacja rozkładów jazdy przewoźników w regularnym transporcie osób;
12) nakładanie obowiązku zawarcia umowy o wykonanie zadania przewozowego w przypadku klęsk żywiołowych;
13) opiniowanie likwidacji linii kolejowych;
14) wydawanie kart parkingowych dla inwalidów.