Zadania Rzecznika Praw Konsumenta
Funkcję Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Powiecie Kartuskim pełni - Józefa Byczkowska
Zadania Samorządu Powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów wykonuje Powiatowy Rzecznik Konsumentów art. 34 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów z dnia 16 lutego 2007 roku (DZ.U. z 2021 r., poz. 275).
Do zakresu działania POWIATOWEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW należą działania w zakresie ochrony interesów konsumentów, a w szczególności:
1) zapewnienia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
2) składnia wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) współdziałania z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) prowadzenia edukacji konsumenckiej;
6) występowania w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów;
7) wytaczania powództw w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolony;
8) występowania z roszczeniami w razie dokonania nieuczciwej praktyki rynkowej;
9) przedkładania corocznie do zatwierdzenia staroście sprawozdania ze swojej działalności.