Koncesja na wydobycie kruszywa naturalnego

Koncesja na wydobywanie kruszywa naturalnego na pow. do 2 ha i wydobyciu do 20 000 m3/rok

WNIOSEK DO POBRANIA

Potrzebne dokumenty:
Wniosek zawierający dane zgodne z art. 24 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1064 z późń. zm.), a w szczególności:

 

  • określenie stanu prawnego nieruchomości, w granicach których ma być wykonywana zamierzona działalność;
  • określenie prawa wnioskodawcy do nieruchomości (przestrzeni), w granicach której, ma być wykonywana zamierzona działalność, lub prawa, o ustanowieniu którego ubiega się wnioskodawca (umowa dzierżawy, akt notarialny itp.);
  • określenie czasu, na jaki koncesja ma być udzielona, wraz ze wskazaniem terminu rozpoczęcia działalności;
  • określenie środków, jakimi wnioskodawca dysponuje w celu zapewnienia prawidłowości wykonywania zamierzonej działalności;
  • określenie obszarów objętych szczególnymi formami ochrony, w tym ochrony przyrody oraz ochrony zabytków;
  • określenie sposobu przeciwdziałania ujemnym wpływom zamierzonej działalności na środowisko.

Do wniosku o udzielenie koncesji dołącza się:

1) dowody istnienia określonych w nim okoliczności, w szczególności wyciągi z odpowiednich rejestrów;

2) informacje o przeznaczeniu nieruchomości, w granicach których ma być wykonywana zamierzona działalność, w szczególności określonym przez miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego oraz przepisy odrębne.

3) załączniki graficzne sporządzone zgodnie z wymaganiami dotyczącymi map górniczych, z zaznaczeniem granic podziału terytorialnego kraju

4) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na wydobywaniu kruszywa naturalnego - w przypadkach określonych w § 3 ust. 1 pkt 40 r Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839).

 

Opłaty:
Zgodnie z art.1 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 z późń. zm.) oraz części III ust. 44 pkt 1 tabeli będącej załącznikiem do powyższej ustawy opłata skarbowa za wydanie koncesji wynosi 616 zł i należy ją wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w  Kartuzach: PKO Bank Polski S.A. nr konta 93 1020 1811 0000 0102 0188 9476.

Dowód uiszczonej opłaty należy załączyć do wniosku.

 
Miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Starostwa tj. pok. nr 204, lub w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Kartuzach, mieszczącego się przy ul. 3 Maja 2/12, 83-300 Kartuzy, tel. nr (58) 684 01 39.

Termin załatwienia sprawy:
Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.


Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska, ul. 3 Maja 2/1, I piętro m. 12, 83-300 Kartuzy, tel. nr (58) 684 01 39.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Starosty Kartuskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania.

Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1064 z późń. zm.).

 

 

Wytworzył:
Emilia Majewska
Udostępnił:
Kański Marcin
(2007-06-01 12:37:39)
Ostatnio zmodyfikował:
Hanasz-Cybulska Elwira
(2020-10-26 13:41:13)