Zadania Wydziału Kultury, Promocji i Strategii
Funkcję Wicedyrektora Wydziału Edukacji, Kultury i Promocji pełni Wojciech Okroj
kieruje Referatem Kultury i Promocji
Telefon:
58 694 82 60, 58 694 82 61, 58 694 82 65
Mail:
kultura@kartuskipowiat.pl, promocja@kartuskipowiat.pl, strategia@kartuskipowiat.pl
Siedziba:
ul. Gdańska 26, 83-300 Kartuzy
Do zakresu działania REFERATU KULTURY i PROMOCJI należy całość spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem działalności kulturalnej oraz promocji Powiatu, a w szczególności:
1) w zakresie kultury:
a) prowadzenie instytucji kulturalnych;
b) współdziałanie i wspieranie samorządowych instytucji kultury oraz organizacji pozarządowych;
c) podejmowanie odpowiednich działań w celu wspierania inicjatyw zmierzających do zachowania dziedzictwa kulturowego lub instytucjom realizującym wymienione zadania;
d) koordynacja imprez o zasięgu ponadgminnym organizowanych przez instytucje kultury, samorządy gminne oraz organizacje samorządowe;
e) nadzór nad realizacją zadań powiatu przez instytucje kultury i inne jednostki realizujące te zadania;
f) organizacja imprez powiatowych.
2) w zakresie kultury fizycznej:
a) współdziałanie i wspieranie organizacji sportowych i jednostek samorządowych realizujących zadania w zakresie kultury fizycznej na terenie powiatu kartuskiego;
b) koordynacja działań klubów sportowych w zakresie imprez powiatowych;
c) nadzór nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej (z wyjątkiem ogólnokrajowych);
d) realizacja i koordynacja zadań ważnych z punktu widzenia powiatowej polityki kultury fizycznej.
3) w zakresie turystyki i promocji:
a) tworzenie kierunków rozwoju turystyki oraz promocja powiatu;
b) wspieranie systemu informacji turystycznej;
c) gromadzenie i aktualizacja informacji na temat miejscowych walorów i oferty turystycznej;
d) monitoring rynku turystycznego powiatu;
e) promowanie potencjału gospodarczego, turystycznego i kulturalnego powiatu w kraju i za granicą, współdziałanie w tym zakresie z innymi samorządami i organizacjami powiatu oraz województwa;
f) współpraca z samorządami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami w zakresie przygotowania konferencji, wystaw, targów i innych imprez promujących powiat;
g) przygotowanie wydawnictw własnych powiatu.
4) w zakresie public relations:
a) budowanie i rozwój marki „Powiat Kartuski”;
b) kreowanie wizerunku Powiatu Kartuskiego z uwzględnieniem zadań promocyjnych, wynikających z założeń dokumentów strategicznych Powiatu Kartuskiego;
c) przygotowywanie tekstów na strony www. oraz informacji w mediach społecznościowych;
d) przygotowywanie treści oraz publikacja biuletynu informacyjno-promocyjnego;
e) organizacja imprez promocyjnych w tym m.in. konkursów, festynów, targów i wystaw oraz prowadzenie kalendarza imprez oraz innych przedsięwzięć;
f) promocja Powiatu z wykorzystaniem mediów;
g) współpraca z gminami i organizacjami w zakresie promocji Powiatu.
5) w zakresie strategii powiatu:
a) współpraca z merytorycznymi wydziałami starostwa, jednostkami organizacyjnymi oraz służbami powiatu, a także instytucjami i jednostkami samorządowymi (partnerami), w zakresie realizacji misji i celów Strategii Rozwoju Powiatu Kartuskiego;
b) współpraca z merytorycznym Departamentem Urzędu Marszałkowskiego, w zakresie realizacji Strategii Województwa Pomorskiego;
c) przygotowanie opracowań dla powiatu wynikających ze Strategii Województwa Pomorskiego, Strategii Rozwoju Powiatu Kartuskiego oraz innych dokumentów strategicznych.