Przeniesienie decyzji

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę winien zawierać:
- imię i nazwisko (nazwa instytucji i jej siedziba), adres zamieszkania obecnego i dotychczasowego inwestora,
- nazwa i rodzaj oraz adres całego zamierzenia budowlanego, rodzaj obiektu lub zespołu obiektów bądź robót budowlanych, numer ewidencyjny działki lub działek budowlanych

2. Do wniosku o pozwolenie na budowę należy dołączyć:
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- Pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu inwestora, w przypadku wniosku składanego przez osobę prawną – aktualny opis z Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego,
- Dziennik budowy zarejestrowany przez poprzedniego inwestora gdy minęło ponad 2 lub 3 lata od wydania pozwolenia na budowę (kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem lub oryginał do zwrotu)

- Kserokopia aktu notarialnego

- Kserokopia pozwolenia na budowę
- Dowód zapłaty skarbowej

 
Opłaty:
Na podstawie Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019r., poz. 1000)
 - opłata skarbowa za przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę – 90 zł (budownictwo mieszkaniowe zwolnione z opłat - 
zgodnie z art. 2, ust. 1, pkt 2 ustawy z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2020, poz. 1546 z późniejszymi zmianami))

 

Zwalnia się z opłaty skarbowej pozwolenia na budowę:
1. wydawane na skutek podań wnoszonych w sprawach budowy lub odbudowy obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych,
2. budynków szkolnych oraz budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne. Ponadto nie podlegają opłacie skarbowej zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego i zdrowia, a także wydawane dla jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego.

Miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie w Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. 11 Listopada 7, (tel. 058 681 42 12, 685 34 57)

 

Termin załatwienia sprawy:
 nie później niż w ciągu 65 dni od dnia wszczęcia postępowania.



Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Budownictwa Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. 11 Listopada 7 (tel. 058 681 42 12, 685 34 57)

Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Pomorskiego, za pośrednictwem Starosty Kartuskiego, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Ulgi:
Brak.

Informacje dodatkowe:
Decyzja o pozwoleniu na budowę wygasa, jeżeli budowa nie została rozpoczęta przed upływem 3 lat od dnia, w którym decyzja ta stała się ostateczna lub budowa została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata.

Podstawa prawna:
art. 40 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2019r., poz.1186 z późniejszymi zmianami).

 

Wnioski do pobrania:

1. Wniosek o przeniesienie pozwolenia na budowę:

2.Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu:

3. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane:

4. Klauzura informacyjna oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych:

 

Wytworzył:
Maria Kurek-Kumańska
Udostępnił:
Kwidziński Tomasz
(2008-10-10 12:23:59)
Ostatnio zmodyfikował:
Dułak Alicja
(2021-11-09 15:18:16)