UZYSKANIE WTÓRNIKA DOWODU REJESTRACYJNEGO W PRZYPADKU JEGO ZNISZCZENIA LUB UTRATY
Wnioski do pobrania:
- Wniosek o wydanie wtórnika dokumentów ,tablic rejestracyjnych, wpis adnotacji w dowodzie rejestracyjnym i inne
- Pełnomocnictwo
- Oświadczenie o zagubieniu dowodu rejestracyjnego
UZYSKANIE WTÓRNIKA DOWODU REJESTRACYJNEGO W PRZYPADKU JEGO ZNISZCZENIA LUB UTRATY
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o wydanie wtórnika dokumentów ,tablic rejestracyjnych, wpis adnotacji w dowodzie rejestracyjnym i inne
Załączniki:
- oryginał dowodu rejestracyjnego
- w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego oświadczenie - wzór dostępny w urzędzie lub do pobrania,
- oryginał karty pojazdu, jeżeli była wydana,
- oryginał wyciągu z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, jeżeli termin następnych badań technicznych pojazdu nie jest możliwy do odczytania z dowodu rejestracyjnego, a ustalenie terminu następnych badań technicznych przez organ rejestrujący, na podstawie prowadzonej ewidencji jest niemożliwe,
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa
Do wglądu:
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
- dowód osobisty,
- aktualny wyciąg z KRS i REGON (dotyczy podmiotów posiadających osobowość prawną) lub kopie potwierdzone pieczęcią podpisem i datą osoby upoważnionej.
Do odbioru dowodu rejestracyjnego należy przedstawić następujące dokumenty:
- oryginał pozwolenia czasowego,
- oryginał karty pojazdu, jeżeli była wydana,
- oryginał dowodu osobistego,
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa
- dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie,
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydział Komunikacji, ul. Gdańska 26, 83 - 300 Kartuzy, główna sala obsługi, stanowiska 1, 2, 3, 4.
Szczegółowe informacje rejestracji można uzyskać pod tel. 58 694 82 00.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego
OPŁATY
Opłata komunikacyjna (płatność tylko kartą płatniczą lub poza Urzędem) w wysokości:
- 54.00 zł (opłata komunikacyjna) + 0,50 zł (opłata ewidencyjna)
- w przypadku wystąpienia o pozwolenie czasowe opłata komunikacyjna 72,50 zł (opłata komunikacyjna) + 0,50 zł (opłata ewidencyjna)
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje.
DODATKOWE INFORMACJE
Tutaj można sprawdzić, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru: www.pojazd.pwpw.pl
Szczegółowe informacje w sprawie, uzyskać można w punkcie informacyjnym Wydziału Komunikacji oraz pod nr telefonu 58 694 82 00. Adres e-mail: komunikacja@kartuskipowiat.pl
Rejestracji pojazdu dokonuje Starosta właściwy dla miejsca siedziby lub zamieszkania właściciela pojazdu. Na okres niezbędny do wyprodukowania dowodu rejestracyjnego właściciel pojazdu może wystąpić z wnioskiem o wydanie pozwolenia czasowego.
Na życzenie Klienta, za pomocą Systemu Wysyłania Powiadomień istnieje możliwość przekazania informacji dotyczącej odbioru dowodu rejestracyjnego na wskazany numer telefonu komórkowego lub adres e-mail. W tym celu na wniosku o rejestrację pojazdu wpisujemy nr telefonu albo adres e-mail.
PODSTAWA PRAWNA
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej