Zatwierdzenia organizacji ruchu na drogach powiatowych i gminnych
Wnioski do pobrania:
1. Wniosek w sprawie zatwierdzenia stałej/czasowej organizacji ruchu
2. Zawiadomienie o wprowadzeniu stałej/czasowej organizacji ruchu
ZAŁĄCZNIKI:
Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia co najmniej w dwóch egzemplarzach
Projekt powinien zawierać:
1. Plan orientacyjny ( w skali 1: 10 000 lub 1 : 25 000 ) z zaznaczeniem pasa drogowego, którego projekt dotyczy.
2. Plan sytuacyjny ( w skali 1 : 500 lub 1 : 1 000 ) zawierający lokalizację istniejących, projektowanych ( w kolorze ) oraz usuwanych znaków drogowych, ( przekreślone lub czarno białe ) urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz parametry geometrii drogi.
3. Opis techniczny zawierający charakterystykę drogi ( m.in. prędkość, parametry drogi, nawierzchnia ) i ruchu na drodze wraz z opisem występujących zagrożeń i utrudnień. W przypadku pracy etapowej opis powinien zawierać dodatkowo zakres robót planowanych dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zakończeniu każdego etapu.
4. Nazwisko i podpis projektanta ( telefon kontaktowy ).
5. Program sygnalizacji i obliczania przepustowości drogi ( projekt zawierający sygnalizacje świetlną ).
6. Zasady dokonywania zmian przy zmiennej organizacji ruchu oraz sposób ich rejestracji ( projekt zawierający znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści lub dotyczący zmiennej organizacji ruchu).
Dodatkowo należy dołączyć opinie dotyczące proponowanej organizacji ruchu wydane przez :
1.Zarządców dróg, dla dróg powiatowych Zarząd Dróg Powiatowych w Kartuzach, dla pozostałych dróg gminnych opinię wydaje odpowiedni organ administracji danej gminy ( Wójt, Burmistrz ).
2. Komendanta Powiatowego Policji w Kartuzach – dla dróg powiatowych.
Opłaty:
Opłata skarbowa :
1. Za wydanie zatwierdzenia 10, 00 zł opłaty skarbowej.
2. Z tytułu pełnomocnictwa -17,00 zł .
Termin:
W przypadku złożenia poprawnie wypełnionego kompletu dokumentów wniosek zostanie rozpatrzony w nieprzekraczalnym terminie 30 dni.
Termin rozpatrzenia nowej organizacji ruchu uzależniony jest od daty posiedzenia „Komisji d/s Organizacji Ruchu” powołanej przez Starostę Kartuskiego.
Podstawa prawna:
- art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- §2 ust. 1 pkt 1, §3 ust.1 pkt 8 i §8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem