Wymagane dokumenty:

  • wniosek o ustalenie odszkodowania;
  • decyzja o ustaleniu warunków lokalizacji drogi gminnej/powiatowej.

Miejsce złożenia dokumentów:

Wnioski przyjmowane są w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. Dworcowa 1, 83-300 Kartuzy oraz w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, ul. 3 Maja 2/1, 83-300 Kartuzy.

Opłaty:

Nie podlega o opłacie skarbowej zgodnie z art. 2 ust.1 pkt 1 lit. h ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. 

Termin załatwienia sprawy:

Do 30 dni, w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do 2 miesięcy.

Sposób załatwienia sprawy:

  1. Formularz wniosku można otrzymać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami.
  2. Formularz wniosku można pobrać na stronie spow.kartuzy.ibip.pl.
  3. Dopuszcza się również wniesienie żądania w dozwolonej przepisami k.p.a. formie: elektronicznej, faxem, odręcznej, a także ustnie do protokołu (podstawa prawna art. 63 k.p.a.).

Podstawa prawna:

  • ustawa o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Dodatkowe informacje, uwagi:

Czynności oszacowania wartości nieruchomości wywłaszczonej dokonuje rzeczoznawca majątkowy zgodnie z zasadami opisanymi w ww. przepisach prawa. 



Załączniki:

Wniosek o odszkodowanie za wywłaszczone nieruchomości pod drogi publiczne