W przypadku rejestracji używanego pojazdu sprowadzonego z UE jego właściciel dołącza do wniosku o rejestrację następujące dokumenty:

  • oryginał dowodu własności pojazdu,
  • oryginał dowodu rejestracyjnego,
  • oryginał zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu (jeżeli jest wymagane),
  • tablice rejestracyjne albo oświadczenie właściciela pojazdu, w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy bez tablic rejestracyjnych lub konieczności zwrotu tych tablic do organu rejestrującego państwa, z którego pojazd został sprowadzony,
    oryginał dowodu odprawy celnej przewozowej lub dokument potwierdzający zapłatę/brak obowiązku zapłaty akcyzy lub zaświadczenie stwierdzające zwolnienie z akcyzy,
  • informacja o dacie sprowadzenia pojazdu, w przypadku pojazdu zarejestrowanego wcześniej na terytorium UE i sprowadzonego po dniu 31.12.2019 r.,
  • oryginał oświadczenia o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów lub oświadczenie zamieszczone na fakturze zakupu pojazdu, w przypadku pojazdu wprowadzonego na terytorium RP przed 01.01.2016 r.,
  •  w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający  udzielenie pełnomocnictwa,
  • dokumenty sporządzone w języku obcym dołącza się do wniosku o rejestrację wraz z ich tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego (nie dotyczy zagranicznego dowodu rejestracyjnego).

    Rejestracja warunkowa: Przy braku dołączonych do wniosku o rejestrację pojazdu dokumentów tj. oryginału dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy wystawionego przez Urząd Celny dokonuje się warunkowo czasowej rejestracji po złożeniu przez właściciela oświadczenia, że w okresie od tej rejestracji do wydania dowodu rejestracyjnego nie nastąpi zmiana w zakresie własności pojazdu a dokumenty te zostaną złożone przed wydaniem dowodu rejestracyjnego.

Do wglądu:

  • oryginał dowodu osobistego,
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.

Opłaty:

Opłata  uiszczana kartą płatniczą na miejscu lub na konto Starostwa Powiatowego w Kartuzach, nr konta 98 1020 1866 0000 1802 0002 6914, w wysokości:

  • 160,00 zł - w przypadku pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli,
  • 120,00 zł - w przypadku motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników rolniczych,
  • 110,00 zł - w przypadku motorowerów.
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymaga wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 sierpnia 2022 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów.

 



Załączniki:

Wniosek o rejestracje/wyrejestrowanie pojazdu
Oświadczenie o braku tablicy z zagranicy
Oświadczenie o rejestracji warunkowej
Pełnomocnictwo