Wydanie po raz pierwszy prawa jazdy oraz rozszerzenie uprawnień

Wymagane dokumenty:


Osoba ubiegająca się o uzyskanie uprawnienia do kierowania pojazdami,  nie wcześniej niż 3 miesiące przed osiągnięciem minimalnego wieku wymaganego do uzyskania odpowiedniego uprawnienia składa we właściwym organie wydającym prawo jazdy:
1.      wniosek wydrukowany w formacie A4 obustronnie (do pobrania także w Wydziale Komunikacji, ul. Gdańska 26);
2.      wyraźną, aktualną i kolorową fotografię o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, która przedstawia osobę patrząca na wprost, z otwartymi oczami, nieprzysłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy, zamkniętymi ustami, fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku;
3.      orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami;
4.      orzeczenie psychologiczne stwierdzające brak przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami - dotyczy kategorii C, D, CE, DE
5.      dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty lub paszport) – do wglądu;
6.      pisemną zgodę rodzica lub opiekuna - dot. osób, które nie ukończyły 18 lat;
7.      kserokopię posiadanego prawa jazdy – jeżeli posiada.

Termin załatwienia sprawy:

Na podstawie ww. dokumentów organ wydający prawo jazdy w terminie nieprzekraczającym 2 dni roboczych, generuje w systemie teleinformatycznym profil kandydata na kierowcę
z numerem, który udostępnia ośrodkowi szkolenia kierowców prowadzącemu szkolenie osoby, której profil dotyczy oraz ośrodkowi egzaminowania przeprowadzającemu egzamin państwowy dla tej osoby. Po zdanym egzaminie państwowym ośrodek egzaminowania przekazuje drogą elektroniczną informację o pozytywnym wyniku egzaminu państwowego do organu wydającego prawo jazdy. Następnie po uiszczeniu i dostarczeniu przez osobę dowodu opłaty za wydanie prawa jazdy oraz opłaty ewidencyjnej, właściwy organ wydający prawo jazdy składa zamówienie.

 
Wysokość opłaty:
druk prawa jazdy 100 zł + opłata ewidencyjna 0,50 zł.

UWAGA: 
Opłatę należy uiścić po zdanym egzaminie i dostarczyć do Urzędu w przeciwnym wypadku prawo jazdy nie zostanie zamówione.
Dowód opłaty można przesłać na adres e-mail: prawojazdy@kartuskipowiat.pl

Sposób wniesienia opłaty:

1.      na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Kartuzach, nr konta  98102018660000180200026914.
2.      karta płatnicza - prowizja 2 zł.

Podstawa prawna:


1.      Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
2.      Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
3.      Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 28 lipca 2012 r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
4.      Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami



Załączniki:

wniosek