Wydanie wtórnika prawa jazdy

Wymagane dokumenty:
1.      wniosek wydrukowany w formacie A4 obustronnie (do pobrania także w Wydziale Komunikacji, ul. Gdańska 26);
2.      wyraźną, aktualną i kolorową fotografię o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, która przedstawia osobę patrząca na wprost, z otwartymi oczami, nieprzysłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy, zamkniętymi ustami, fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku;
3.      prawo jazdy – do wglądu;
4.      dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty lub paszport) – do wglądu;
5.      dowód uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy oraz opłaty ewidencyjnej;
6.      orzeczenie lekarskie, jeżeli zmiana dotyczy daty ważności uzyskanego uprawnienia;
7.      oświadczenie o utracie dokumentu, o ile jest ono wymagane.


Osoba, która po uzyskaniu wtórnika prawa jazdy odzyskała zagubiony dokument, jest obowiązana zwrócić ten dokument staroście.

Wysokość opłaty:
druk prawa jazdy 100,00 zł + opłata ewidencyjna 0,50 zł.

 Sposób wniesienia opłaty:
1.      na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Kartuzach, nr konta 98102018660000180200026914,
2.      możliwość dokonania opłaty kartą.
Dowód opłaty można przesłać na adres e-mail: prawojazdy@kartuskipowiat.pl

Podstawa prawna:
1.      Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
2.      Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
3.      Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 20 maja 2016 r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
4.      Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami



Załączniki:

wniosek
Pełnomocnictwo
Oświadczenie o utracie dokumentu