Z granicami obszarów wpisanych do rejestru zabytków miasta Kartuzy, Żukowa można zapoznać się po pobraniu map które znajdują się w załącznikach na dole strony.

Pozwolenia na usunięcie drzew, krzewów w przypadku:

1. Osoby prawne i osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą.

Wniosek o pozwolenie na usunięcie drzew/krzewów powinien zawierać:

  • imię i nazwisko/nazwa Wnioskodawcy, adres zamieszkania/siedziba, nr telefonu,
  • określenie miejsca, gdzie rosną drzewa/krzewy (adres, nr działki ewidencyjnej, arkusz mapy, nr księgi wieczystej),
  • określenie rodzaju, gatunku drzew/krzewów,
  • określenie obwodu pnia mierzonego na wysokości 130 cm/powierzchni porastania w m2 przez krzewy,
  • przewidywany termin usunięcia drzew/krzewów,
  • wskazanie nasadzeń zastępczych (rodzaj drzew/krzewów, planowane miejsce),
  • uzasadnienie wniosku.

Do wniosku należy dołączyć:

  • zdjęcia drzew/krzewów przeznaczonych do usunięcia;
  • mapę z lokalizacją drzew/krzewów przeznaczonych do usunięcia;
  • dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem albo oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu;
  • w przypadku występowania z upoważnienia właściciela terenu - upoważnienie/pełnomocnictwo;
  • potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (17 zł) na rachunek Urzędu Miejskiego w Kartuzach PKO BANK POLSKI S.A. 93 1020 1811 0000 0102 0188 9476.
  • przewidywany termin usunięcia drzew/krzewów,
  • wskazanie nasadzeń zastępczych (rodzaj drzew/krzewów, planowane miejsce),
  • uzasadnienie wniosku.

Do wniosku należy dołączyć:

  • zdjęcia drzew/krzewów przeznaczonych do usunięcia;
  • mapę z lokalizacją drzew/krzewów przeznaczonych do usunięcia;
  • dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem albo oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu;
  • w przypadku występowania z upoważnienia właściciela terenu - upoważnienie/pełnomocnictwo;
  • potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (17 zł) na rachunek Urzędu Miejskiego w Kartuzach PKO BANK POLSKI S.A. 93 1020 1811 0000 0102 0188 9476.

Formularz wniosku o wydanie pozwolenia na usunięcie drzew/krzewów znajduje się w załącznikach na dole strony.

2. Osoby Fizyczne - zgłoszenie usunięcia drzew.

Od dnia 18 stycznia 2018 r. zgodnie z art. 83 f ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody:
właściciel nieruchomości jest obowiązany dokonać zgłoszenia do tut. organu, zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza:

  1. 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
  2. 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
  3. 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew
Zgłoszenie zawiera:
  • imię i nazwisko wnioskodawcy,
  • oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma być usunięte,
  • rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości.

Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu - w terminie 14 dni po dokonaniu oględzin .

Formularz wniosku na zgłoszenie usunięcie drzew znajduje się w załącznikach na dole strony.



Załączniki:

Zgłoszenie wycinki drzewa przez osobę fizyczną
Mapa poglądowa Kartuz z podziałem na działki
Strefy ochrony konserwatorskiej miasta Kartuzy
Strefy ochrony konserwatorskiej miasta Żukowo