Wymagane dokumenty:
Jeśli konsument jest niezadowolony ze sposobu załatwienia reklamacji może się zwrócić do Powiatowego Rzecznika Konsumentów przedkładając formularz zawierający:

  •  imię i nazwisko wraz z adresem zamieszkania,
  • uzasadnienie, dlaczego kupujący nie zgadza się z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji,
  • określenie swoich żądań,
  • kartę gwarancyjną (oryginał lub ksero) wraz z dowodem zakupu,
    - należy pamiętać, aby gwarancja była prawidłowo wystawiona, a więc powinna zawierać: nazwę i adres gwaranta oraz sklepu gdzie towar kupiono, określenie rzeczy sprzedanej, datę transakcji, czas na jaki udzielono gwarancji, adresy zakładów naprawczych (serwisowych) i inne warunki gwarancyjne,
    - kupujący powinien pilnować, aby przy reklamacji rzeczy w karcie gwarancyjnej zapisy były dokonywane w sposób czytelny i dokładny, aby wpisywano daty dostarczenia rzeczy do naprawy, daty wymiany itp., oraz wyraźnie określono rodzaj dokonanych napraw (zapis „regulacja” oznacza, że nie było naprawy, czyli rzecz nie była wadliwa),
  •  odpisy pism związanych z dochodzeniem swych roszczeń gwarancyjnych.

Formularz zgłoszenia problemu konsumenckiego do powiatowego rzecznika konsumentów Starostwa Powiatowego w Kartuzach znajduje się w załączniku na dole strony.
„Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową”  (art. 22 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego (Dz.U z 2020 poz.1740)

 
Miejsce złożenia dokumentów:

  • Sekretariat Starostwa Powiatowego w Kartuzach, 83 – 300  Kartuzy  ul. Dworcowa1.

Opłaty:

  • Brak opłat.

Termin załatwienia sprawy:

  • Do 30 dni.

Jednostka odpowiedzialna:

  • Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Tryb odwoławczy:

  • Nie załatwione roszczenia konsumentów w drodze negocjacji Rzecznik może kierować do rozpatrzenia przez polubowne sądy konsumenckie lub sądy rejonowe.
    Konsument może również dochodzić swych roszczeń przed sądem samodzielnie.

Dodatkowe informacje:

  • Korespondencja, którą wnosi się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów Starostwa Powiatowego w Kartuzach z wnioskiem o interwencję, winna zostać zaadresowana i przesłana na adres Sekretariatu Starostwa Powiatowego w Kartuzach - Kartuzy 83 – 300, ul. Dworcowa 1 lub przesłana pocztą elektroniczną  na adres: powiat@kartuskipowiat.pl albo można ją pozostawić w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Kartuzach przy ul. Dworcowej 1.
  •  Zainteresowani osobistym kontaktem z Rzecznikiem  Konsumentów proszeni są do pokoju nr 2 Starostwa Powiatowego  w  Kartuzach  przy  ul. 11 Listopada 3. Rzecznik udziela również porad i informacji telefonicznie pod nr tel. (058) 681 41 72, (058) 686 55 36 oraz 602 637 796.

Podstawa prawna:

  • Tekst jednolity ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów Dz.U. z 2021r., poz. 275



Załączniki: