Zgłaszanie nieprawidłowości i naruszeń przez sygnalistę
Procedura zgłoszeń wewnętrznych
Podstawa prawna:
1) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii,
2) Zarządzenie Nr 43/2024 Starosty Kartuskiego z dnia 16 września 2024 roku w sprawie wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Starostwie Powiatowym w Kartuzach.
Osoba przyjmująca zgłoszenia
Pełnomocnik ds. ochrony sygnalistów - Michalina Treder
1. Zgłoszenia wewnętrzne przyjmowane są w następujący sposób:
a) pisemnie lub głosowo z wykorzystaniem teleinformatycznego kanału zgłoszeniowego Whistleblower Formalize, zwanego dalej kanałem zgłoszeniowym, dostępnego w sieci Internet pod linkiem:
https://whistleblowersoftware.com/secure/StarostwoKartuzy
b) pisemnie, w drodze korespondencji listowej na adres: Starostwo Powiatowe w Kartuzach ul. Dworcowa 1, 83- 300 Kartuzy z dodatkową wewnętrzna kopertą, wewnątrz której znajduje się pisemne zgłoszenie z dopiskiem o treści: „sygnalista, nie otwierać”.
2. Na wniosek sygnalisty zgłoszenie ustne może być dokonane podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie do 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku.
Formularz zgłoszeń wewnętrznych:
https://whistleblowersoftware.com/secure/StarostwoKartuzy