Informacja o sposobie postępowania w przypadku usunięcia pojazdu z drogi i umieszczenia go na parkingu strzeżonym w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym
Informacja o sposobie postępowania w przypadku usunięcia pojazdu z drogi i umieszczenia go na parkingu strzeżonym w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym
W przypadku usunięcia pojazdu z drogi i umieszczenia go na parkingu strzeżonym w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym, właściciel pojazdu lub osoba uprawniona do jego odbioru powinna udać się na parking strzeżony w Sierakowicach ul. Wojska Polskiego 28 celem uzyskania Informacji o wysokości opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżonym.
Należność z tytułu usunięcia i przechowywania pojazdu należy przelać na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Kartuzach:
Starostwo Powiatowe w Kartuzach
ul. Dworcowa 1, 83-300 Kartuzy
nr rachunku 98 1020 1866 0000 1802 0002 6914
tytułem: opłata za usunięcie pojazdu nr rej. .....................
Jeżeli pojazd nie zostanie odebrany z parkingu w terminie 3 miesięcy od daty wydania dyspozycji o jego usunięciu z drogi, przedsiębiorca prowadzący parking powiadamia o tym fakcie starostę, który z kolei występuje do sądu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz powiatu.
Zgodnie z art. 130a ust. 10h ustawy Prawo o ruchu drogowym, koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji jego usunięcia do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu.
Zgodnie z treścią uchwały nr XXXIII/315/2021 Rady Powiatu Kartuskiego z dnia 5 listopada 2021 r. w sprawie ustalenia na 2022 rok wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu:
§ 1. Ustala się opłatę za usunięcie i przechowywanie pojazdu z drogi:
1) rower lub motorower:
a) za usunięcie - 123 zł,
b) za każdą dobę przechowywania - 20 zł;
2) motocykl:
a) za usunięcie - 246 zł,
b) za każdą dobę przechowywania - 26 zł;
3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t:
a) za usunięcie - 492 zł,
b) za każdą dobę przechowywania - 39 zł;
4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t:
a) za usunięcie - 615 zł,
b) za każdą dobę przechowywania - 52 zł;
5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t:
a) za usunięcie - 615 zł,
b) za każdą dobę przechowywania - 70 zł;
6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t:
a) za usunięcie – 1230 zł,
b) za każdą dobę przechowywania - 70 zł;
§ 2. Ustala się wysokość kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu spowodowało powstanie tych kosztów:
1) w przypadku dojazdu na miejsce zdarzenia:
a) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5- 123 zł,
b) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t- 123 zł,
2) w przypadku dojazdu i załadowania pojazdu:
a) rower lub motorower- 123 zł,
b) motocykl- 123 zł,
c) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5- 123 zł,
d) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t- 123 zł,
e) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t- 123 zł,
f) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t- 123 zł.