W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Kartuzach
ul. Dworcowa 1
83-300 Kartuzy

tel. (+48) 58 681 03 28
e-mail: powiat@kartuskipowiat.pl
adres skrytki ePUAP: /g4qev39s66/SkrytkaESP

serwis www
: kartuskipowiat.com.pl

NIP: 589-16-38-355
REGON: 191686450

Informacja o sposobie postępowania w przypadku usunięcia pojazdu z drogi i umieszczenia go na parkingu strzeżonym w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym

Informacja o sposobie postępowania w przypadku usunięcia pojazdu z drogi  i umieszczenia go na parkingu strzeżonym w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym

W przypadku usunięcia pojazdu z drogi  i umieszczenia go na parkingu strzeżonym w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym, właściciel pojazdu lub osoba uprawniona do jego odbioru powinna udać się na parking strzeżony w Sierakowicach ul. Wojska Polskiego 28 celem uzyskania Informacji o wysokości opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżonym. 

Należność z tytułu usunięcia i przechowywania pojazdu należy przelać na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Kartuzach:

Starostwo Powiatowe w Kartuzach
ul. Dworcowa 1, 83-300 Kartuzy
nr rachunku   98 1020 1866 0000 1802 0002 6914
tytułem: opłata za usunięcie pojazdu nr rej. .....................

 Jeżeli pojazd nie zostanie odebrany z parkingu w terminie 3 miesięcy od daty wydania dyspozycji o jego usunięciu z drogi, przedsiębiorca prowadzący parking powiadamia o tym fakcie starostę, który z kolei występuje do sądu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz powiatu.

Zgodnie z art. 130a ust. 10h ustawy Prawo o ruchu drogowym, koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji jego usunięcia do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu.

Zgodnie z treścią uchwały nr XXXIII/315/2021 Rady Powiatu Kartuskiego z dnia 5 listopada 2021 r. w sprawie ustalenia na 2022 rok wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu:

§ 1. Ustala się opłatę za usunięcie i przechowywanie pojazdu z drogi:

1)   rower lub motorower:

a)  za usunięcie - 123 zł,

b)  za każdą dobę przechowywania - 20 zł;

2)   motocykl:

a)  za usunięcie - 246 zł,

b)  za każdą dobę przechowywania - 26 zł;

3)   pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t:

a)  za usunięcie - 492 zł,

b)  za każdą dobę przechowywania - 39 zł;

4)   pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t:

a)  za usunięcie - 615 zł,

b)  za każdą dobę przechowywania - 52 zł;

5)   pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t:

a)  za usunięcie - 615 zł,

b)  za każdą dobę przechowywania - 70 zł;

6)   pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t:

a)  za usunięcie – 1230 zł,

b)  za każdą dobę przechowywania - 70 zł;

§ 2. Ustala się wysokość kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu spowodowało powstanie tych kosztów:

1)    w przypadku dojazdu na miejsce zdarzenia:

a)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5- 123 zł,

b)   pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t- 123 zł,

2)    w przypadku dojazdu i załadowania pojazdu:

a)    rower lub motorower- 123 zł,

b)   motocykl- 123  zł, 

c)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5- 123  zł,

d)   pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t- 123  zł, 

e)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t- 123  zł,

f)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t- 123  zł.

Powiadom znajomego