W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Kartuzach
ul. Dworcowa 1
83-300 Kartuzy

tel. (+48) 58 681 03 28
e-mail: powiat@kartuskipowiat.pl
adres skrytki ePUAP: /g4qev39s66/SkrytkaESP

serwis www
: kartuskipowiat.com.pl

NIP: 589-16-38-355
REGON: 191686450

Zatwierdzenia organizacji ruchu na drogach powiatowych i gminnych

Zatwierdzenie czasowej lub stałej zmiany organizacji ruchu na drogach powiatowych i gminnych

 

Na podstawie art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.  Prawo o ruchu drogowym Starosta zarządza ruchem na drogach powiatowych i gminnych.

 
Do wniosku  w sprawie zatwierdzenia czasowej lub stałej zmiany organizacji ruchu drogowego należy dołączyć:

1)      projekt organizacji ruchu co najmniej w dwóch egzemplarzach zawierający:
1. Plan orientacyjny ( w skali 1: 10 000 lub 1 : 25 000 ) z zaznaczeniem pasa drogowego, którego projekt dotyczy.

2. Plan sytuacyjny (w skali 1 : 500 lub 1 : 1 000) zawierający lokalizację istniejących, projektowanych  (w kolorze) oraz usuwanych znaków drogowych (w kolorze dodatkowo przekreślonych lub dopiskiem do usunięcia lub przeniesienia), urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz parametry geometrii drogi.

3. Opis techniczny zawierający charakterystykę drogi  (m.in. prędkość, parametry drogi, nawierzchnia)  i ruchu na drodze wraz z opisem występujących  zagrożeń i utrudnień. W przypadku pracy etapowej opis powinien zawierać dodatkowo zakres robót planowanych dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zakończeniu każdego etapu.
4. Nazwisko i podpis projektanta.

5. Program sygnalizacji i obliczania przepustowości drogi (projekt zawierający sygnalizacje świetlną).

6. Zasady dokonywania zmian przy zmiennej organizacji ruchu oraz sposób ich rejestracji ( projekt zawierający znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści lub dotyczący zmiennej organizacji ruchu).

2)      Opinie:

1.      Zarządcy drogi (odpowiedniego Urzędu Gminy w przypadku drogi gminnej lub Zarządu Dróg Powiatowych w przypadku drogi powiatowej);

2.      Komendy Powiatowej Policji (w przypadku drogi powiatowej);

 
Projekt organizacji ruchu sporządza się przed wszczęciem postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, decyzji o pozwoleniu na budowę albo przed zgłoszeniem wykonywania robót budowlanych.


Termin:
W przypadku złożenia kompletu dokumentów wniosek zostanie rozpatrzony w terminie 30 dni. 
 
Podstawa prawna:

- art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem 

Załączniki

Powiadom znajomego