Zatwierdzenia organizacji ruchu na drogach powiatowych i gminnych
Zatwierdzenie czasowej lub stałej zmiany organizacji ruchu na drogach powiatowych i gminnych
Na podstawie art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym Starosta zarządza ruchem na drogach powiatowych i gminnych.
Do wniosku w sprawie zatwierdzenia czasowej lub stałej zmiany organizacji ruchu drogowego należy dołączyć:
1) projekt organizacji ruchu co najmniej w dwóch egzemplarzach zawierający:
1. Plan orientacyjny ( w skali 1: 10 000 lub 1 : 25 000 ) z zaznaczeniem pasa drogowego, którego projekt dotyczy.
2. Plan sytuacyjny (w skali 1 : 500 lub 1 : 1 000) zawierający lokalizację istniejących, projektowanych (w kolorze) oraz usuwanych znaków drogowych (w kolorze dodatkowo przekreślonych lub dopiskiem do usunięcia lub przeniesienia), urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz parametry geometrii drogi.
3. Opis techniczny zawierający charakterystykę drogi (m.in. prędkość, parametry drogi, nawierzchnia) i ruchu na drodze wraz z opisem występujących zagrożeń i utrudnień. W przypadku pracy etapowej opis powinien zawierać dodatkowo zakres robót planowanych dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zakończeniu każdego etapu.
4. Nazwisko i podpis projektanta.
5. Program sygnalizacji i obliczania przepustowości drogi (projekt zawierający sygnalizacje świetlną).
6. Zasady dokonywania zmian przy zmiennej organizacji ruchu oraz sposób ich rejestracji ( projekt zawierający znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści lub dotyczący zmiennej organizacji ruchu).
2) Opinie:
1. Zarządcy drogi (odpowiedniego Urzędu Gminy w przypadku drogi gminnej lub Zarządu Dróg Powiatowych w przypadku drogi powiatowej);
2. Komendy Powiatowej Policji (w przypadku drogi powiatowej);
Projekt organizacji ruchu sporządza się przed wszczęciem postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, decyzji o pozwoleniu na budowę albo przed zgłoszeniem wykonywania robót budowlanych.
Termin:
W przypadku złożenia kompletu dokumentów wniosek zostanie rozpatrzony w terminie 30 dni.
Podstawa prawna:
- art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem