Rejestracja jachtu i innych jednostek pływających o długości do 24 m
Wniosek o rejestrację składa się w postaci papierowej wraz z załącznikami lub elektronicznie przez stronę: REJA24
W przypadku złożenia wniosku wraz z wymaganymi załącznikami elektronicznie, oryginały tych dokumentów należy okazać tut. Organowi przed odbiorem dokumentu rejestracyjnego.
Wymagane dokumenty:
- wypełniony formularz podania (do pobrania poniżej),- dowód własności,
- dokumenty potwierdzające informację o właścicielu i współwłaścicielach,
- dokument o rejestracji jednostki pływającej w innym rejestrze w kraju lub za granicą, jeśli wcześniej była zarejestrowana,
- dokument o numerze identyfikacyjnym albo indywidualnym numerze identyfikacyjnym (INI), jeśli został nadany,
- dokument o rodzaju napędu jednostki pływającej, a w przypadku napędu mechanicznego, także o jego mocy,
- dokument o marce i modelu lub typie jednostki pływającej,
- dokument o podstawowych wymiarach i parametrach jednostki pływającej,
- dokument o materiale głównym, z którego zbudowany jest kadłub jednostki pływającej, - dokument o roku budowy i producencie jednostki pływającej,
- dokument o sygnale rozpoznawczym (Call Sign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym MMSI, jeżeli zostały nadane,
- dokument o maksymalnej dopuszczalnej liczbie osób na pokładzie jednostki pływającej, jeżeli została określona w deklaracji zgodności CE lub innej dokumentacji wydanej przez upoważniony podmiot,
- dokument o dopuszczalnej sile wiatru oraz znaczącej wysokości fali, jeżeli zostały określone w deklaracji zgodności CE lub innej dokumentacji wydanej przez upoważniony podmiot,
- potwierdzenie uiszczenia opłaty na konto Starostwa Powiatowego w Kartuzach w wysokości:
80 zł - opłata za rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego,
80 zł - zmiana danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego, 80 zł - wydanie duplikatu dokumentu rejestracyjnego,
80 zł - wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających do 24 m,
15 zł - rozpatrzenie wniosku o wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
Miejsce złożenia wniosku:
Podanie w wersji papierowej wraz z załącznikami można:
- przesłać pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Kartuzach,
- złożyć w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Kartuzach,
- złożyć w sekretariacie Wydziału Ochrony Środowiska
Dokument rejestracyjny jachtu i innych jednostek pływających odbiera się w sekretariacie Wydziału Ochrony Środowiska
Termin załatwienia sprawy:
Wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki w terminie 30 dni, od daty skompletowania wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru stronie służy odwołanie do:
- ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej - w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych;
- ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej - w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
- rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
- rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m