W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Kartuzach
ul. Dworcowa 1
83-300 Kartuzy

tel. (+48) 58 681 03 28
e-mail: powiat@kartuskipowiat.pl
adres skrytki ePUAP: /g4qev39s66/SkrytkaESP

serwis www
: kartuskipowiat.com.pl

NIP: 589-16-38-355
REGON: 191686450

Zgłoszenie, rejestracja i dokonywanie wpisu placówki niepublicznej

Osoby prawne i fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek.

 

Zgłoszenie do ewidencji powinno zawierać:

  1. oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę oraz adres zamieszkania w przypadku osoby fizycznej,
  2. nazwa szkoły lub placówki,
  3. adres szkoły lub placówki, dane teleadresowe,
  4. miejsce prowadzenia zajęć,
  5. typ, rodzaj szkoły lub placówki, nazwy zawodów, profil kształcenia/zakres szkoleń,
  6. data rozpoczęcia funkcjonowania szkoły lub placówki,
  7. imię i nazwisko dyrektora szkoły/placówki,
  8. adres właściwego urzędu skarbowego.

Powiat Kartuski dokonuje wpisu do ewidencji w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia oraz z urzędu doręcza zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.


 
Załączniki do zgłoszenia:

  1. dane do rejestru szkół i placówek oświatowych (RSPO) – zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r.  o systemie informacji oświatowej,
  2. statut szkoły/placówki – opracowany zgodnie z art. 172 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (u.p.o),
  3. lista pracowników zawierająca dane dot. kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole/placówce (ukończony kierunek studiów, uczelnia, nauczany przedmiot),
  4. informacja osoby prowadzącej o zapewnieniu warunków lokalowych umożliwiających prowadzenie  zajęć  dydaktyczno-wychowawczych, realizację  innych  zadań statutowych, możliwości realizacji praktycznej nauki zawodu (w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe), oraz zapewniających bezpieczne i higieniczne warunki  nauki  i  pracy  (spełniające  wymagania  określone  w  przepisach  w  sprawie bezpieczeństwa  i  higieny  w  publicznych  i  niepublicznych szkołach  i  placówkach, przepisach  o  ochronie  środowiska, przepisach  o  Państwowej  Inspekcji  Sanitarnej, przepisach techniczno-budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej),
  5. tytuł prawny do lokalu (umowa najmu, dzierżawy, akt własności) lub przyrzeczenie zawarcia umowy,
  6. pozytywną opinię właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywną opinię komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, zgodnie z art. 168 ust. 4 u.p.o.,
  7. pozytywna opinia Pomorskiego Kuratora Oświaty – o spełnieniu wymagań określonych w art. 14 ust. 3 u.p.o,
  8. opinia ministra właściwego ds. zdrowia (w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie w zawodach, dla których zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa branżowego ministrem  właściwym  jest  minister  do  spraw  zdrowia)  o  spełnieniu  wymagań określonych w art. 14 ust. 3 u.p.o.,
  9. wskazanie nazw zawodów zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego, w których kształcić będzie niepubliczna szkoła zawodowa – zgodnie z art. 46 ust. 1 cyt. ustawy,
  10. oświadczenie  wskazujące  osobę  fizyczną  lub  osobę  prawną  inną  niż  jednostka samorządu  terytorialnego,  która  przejmie  prowadzenie  szkoły  lub  placówki  w przypadku zgonu osoby składającej zgłoszenie - oświadczenie zawiera zgodę osoby fizycznej  lub  osoby  prawnej,  która  ma  przejąć prowadzenie  szkoły  lub  placówki niepublicznej),
  11. potwierdzenie osobowości prawnej (aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego) – dla osoby prawnej.

 

Zaświadczenie o wpisie do ewidencji zawiera:

  1. nazwę organu, który dokonał wpisu do ewidencji szkoły lub placówki,
  2. datę i numer wpisu do ewidencji,
  3. nazwę oraz odpowiednio typ i rodzaj szkoły lub placówki,
  4. osobę prawną lub fizyczną prowadzącą szkołę lub placówkę,
  5. adres szkoły lub placówki,
  6. datę rozpoczęcia funkcjonowania szkoły lub placówki,
  7. w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - nazwy zawodów, w jakich szkoła kształci,

Osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest obowiązana zgłosić Powiatowi w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po wpisie do ewidencji. 


Załączniki

Powiadom znajomego