W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Odszkodowanie za wywłaszczone nieruchomości pod drogi publiczne

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o ustalenie odszkodowania;
  • decyzja o ustaleniu warunków lokalizacji drogi gminnej/powiatowej,
  • dokumenty świadczące o przeprowadzonych rokowaniach pomiędzy byłym właścicielem nieruchomości, a gminą/powiatem. 

Miejsce złożenia dokumentów:

Wnioski przyjmowane są w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. Dworcowa 1, 83-300 Kartuzy oraz w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, ul. 3 Maja 2/1, 83-300 Kartuzy.

Opłaty:

Nie podlega o opłacie skarbowej zgodnie z art. 2 ust.1 pkt 1 lit. h ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. 

Termin załatwienia sprawy:

Do 30 dni, w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do 2 miesięcy.

Sposób załatwienia sprawy:

1. Złożenie wniosku, który można również otrzymać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami. 
2. Dopuszcza się również wniesienie żądania w dozwolonej przepisami art. 63 k.p.a. formie.
3. Forma załatwienia sprawy - decyzja. 

Podstawa prawna:

  • ustawa o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Dodatkowe informacje, uwagi:

Czynności oszacowania wartości nieruchomości wywłaszczonej dokonuje rzeczoznawca majątkowy zgodnie z zasadami opisanymi w ww. przepisach prawa. 

Załączniki

Powiadom znajomego