W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Kartuzach
ul. Dworcowa 1
83-300 Kartuzy

tel. (+48) 58 681 03 28
e-mail: powiat@kartuskipowiat.pl
adres skrytki ePUAP: /g4qev39s66/SkrytkaESP

serwis www
: kartuskipowiat.com.pl

NIP: 589-16-38-355
REGON: 191686450

Ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości w trybie art. 124 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości.

2. Załączniki:

  • dokumentacja z przeprowadzonych rokowań z właścicielem/użytkownikiem wieczystym nieruchomości;
  • wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
  • mapa sytuacyjno-wysokościowa z zaznaczonym zakresem inwestycji, numerami i granicami działek, obszaru zajęcia nieruchomości na czas budowy i strefą kontrolowaną po zakończeniu budowy;
  • aktualny odpis z księgi wieczystej;
  • wypis z rejestru gruntów;
  • oryginał/potwierdzona kopia upoważnienia inwestora (w przypadku wniosków składanych przez pełnomocnika).

Miejsce złożenia dokumentów:

Wnioski przyjmowane są w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. Dworcowa 1, 83-300 Kartuzy oraz w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, ul. 3 Maja 2/1, 83-300 Kartuzy.

Opłaty:

Nie podlega o opłacie skarbowej zgodnie z art. 2 ust.1 pkt 1 lit. h ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.

Termin załatwienia sprawy:

Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

Sposób załatwienia sprawy:

1. Złożenie wniosku, który można również otrzymać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami. 
2. Dopuszcza się również wniesienie żądania w dozwolonej przepisami art. 63 k.p.a. formie.

Podstawa prawna:

  • ustawa o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Dodatkowe informacje, uwagi:

  • Starosta może ograniczyć, w drodze decyzji, sposób korzystania z nieruchomości przez udzielenie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary wodnej, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraża na to zgody. 
    Ograniczenie to następuje zgodnie z planem miejscowym, a w przypadku braku planu, zgodnie z decyzją o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
  • w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody, starosta, wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej, może udzielić, w drodze decyzji, zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy.

Załączniki

Powiadom znajomego