Aktualizacja opłaty rocznej/ stawki procentowej za użytkowanie wieczyste
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o aktualizację opłaty rocznej/stawki procentowej za użytkowanie wieczyste.
2. Załączniki:
- operat szacunkowy nieruchomości wykonany przez rzeczoznawcę majątkowego – w przypadku aktualizacji opłaty rocznej,
- dokument potwierdzający zmianę sposobu korzystania z nieruchomości – w przypadku zmiany stawki procentowej.
Miejsce złożenia dokumentów
Wnioski przyjmowane są w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. Dworcowa 1, 83-300 Kartuzy oraz w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, ul. 3 Maja 2/1, 83-300 Kartuzy.
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej zgodnie z art. 2 ust.1 pkt 1 lit. h ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.
Termin załatwienia sprawy
Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Sposób załatwienia sprawy
1. Złożenie wniosku, który można również otrzymać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami.
2. Dopuszcza się również wniesienie żądania w dozwolonej przepisami art. 63 k.p.a. formie.
Podstawa prawna
- ustawa o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.
Tryb odwoławczy
W przypadku odmowy aktualizacji opłat lub zmiany stawki procentowej, użytkownik wieczysty, w terminie 30 dni może skierować odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Starosty Kartuskiego.
Dodatkowe informacje, uwagi:
- sprawy załatwiane są według kolejności wpływu;
- aktualizacja może się również odbyć z urzędu, nie częściej niż raz na trzy lata, jeżeli wartość nieruchomości uległa zmianie lub nastąpi trwała zmiana sposobu korzystania z nieruchomości.