Zwrot wywłaszczonej nieruchomości lub jej części
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o zwrot wywłaszczonej nieruchomości lub jej części.
2. Decyzja o wywłaszczeniu nieruchomości.
3. Postanowienie o nabyciu spadku – dot. spadkobierców osoby wywłaszczonej.
Miejsce złożenia dokumentów
Wnioski przyjmowane są w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. Dworcowa 1, 83-300 Kartuzy oraz w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, ul. 3 Maja 2/1, 83-300 Kartuzy.
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej zgodnie z art. 2 ust.1 pkt 1 lit. h ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.
Termin załatwienia sprawy
Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Sposób załatwienia sprawy
1. Złożenie wniosku, który można również otrzymać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami.
2. Dopuszcza się również wniesienie żądania w dozwolonej przepisami art. 63 k.p.a. formie.
3. Forma załatwienia sprawy - decyzja.
Podstawa prawna
- ustawa o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Dodatkowe informacje, uwagi:
- poprzedni właściciel lub jego spadkobierca mogą żądać zwrotu wywłaszczonej nieruchomości lub jej części, jeżeli stosownie do przepisu art. 137 ustawy o gospodarce nieruchomościami stała się ona zbędna na cel określony w decyzji wywłaszczeniowej;
- warunkiem zwrotu nieruchomości jest zwrot przez poprzedniego właściciela lub jego spadkobiercę odszkodowania lub nieruchomości zamiennej stosownie do art. 140 ustawy o gospodarce nieruchomościami.