REALIZACJA INWESTYCJI W ZAKRESIE DRÓG PUBLICZNYCH
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | budownictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Budownictwa |
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej winien zawierać:
- imię i nazwisko (nazwa instytucji i jej siedziba), adres zamieszkania,
- nazwa i rodzaj oraz adres całego zamierzenia budowlanego, rodzaj obiektu lub zespołu obiektów bądź robót budowlanych, numer ewidencyjny działki lub działek budowlanych.
2. Do wniosku należy dołączyć:
- Opinia właściwych miejscowo:
- Zarządu Województwa Pomorskiego,
- Zarządu Powiatu Kartuskiego,
- Burmistrza/Wójta Gminy. - Mapa/y w skali co najmniej 1:5.000 przedstawiająca proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu,
- Analiza powiązania drogi z innymi drogami publicznymi,
- Mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami,
- Określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu,
- Cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z zaświadczeniem o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego z określonym w nim terminie ważności, aktualnym na dzień opracowania projektu - wersja elektroniczna projektu zagospodarowania terenu wraz z projektowaną infrastrukturą techniczną w formacie dxf 200 lub dgn/rdl v7
- Oświadczenia projektanta, a także sprawdzającego, o sporządzeniu projektu budowlanego, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, jako załączniki do projektu budowlanego,
- W przypadku obiektów zakładów górniczych oraz obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych i terenach, o których mowa w art. 82 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, postanowienie o uzgodnieniu z organem administracji architektoniczno-budowlanej, o którym mowa w art. 82 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, projektowanych rozwiązań w zakresie:
a) linii zabudowy oraz elewacji obiektów budowlanych projektowanych od strony dróg, ulic, placów i innych miejsc publicznych,
b) przebiegu i charakterystyki technicznej dróg, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wyprowadzonych poza granice terenu zamkniętego, portów morskich i przystani morskich, a także podłączeń tych obiektów do sieci użytku publicznego, - Opinia ministra właściwego do spraw zdrowia - w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
- Opinia dyrektora właściwego urzędu morskiego - w odniesieniu do obszarów pasa technicznego, pasa ochronnego, morskich portów i przystani,
- Opinia właściwego organu nadzoru górniczego - w odniesieniu do terenów górniczych,
- Opinia dyrektora właściwego regionalnego zarządu gospodarki wodnej - w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach bezpośredniego zagrożenia powodzią,
- Opinia dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych - w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
- Opinia właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków - w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
- Opinia właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej - w odniesieniu do linii kolejowej,
- Opinie innych organów wymaganych przepisami szczególnymi,
- Wymagane przepisami odrębnymi decyzje administracyjne, w tym:
a) decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, jeśli jest wymagana, na podstawie art. 71 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Złożenie wniosku powinno nastąpić w terminie 4 lat od dnia w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna,
b) w przypadku prowadzenia robót budowlanych przy obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków, pozwolenie na prowadzenie tych robót, wydane przez właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków,
c) pozwolenie wodnoprawne, jeżeli jest wymagane zgodnie z art. 122 ustawy z dnia 18 lipca 2001 roku Prawo wodne - Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii, w sprawach z zakresu administracji publicznej, za złożenie którego opłata skarbowa wynosi 17 zł, z ustawowymi wyjątkami,
- Specjalistyczną opinię, o której mowa w art. 33 ust. 3 ustawy – Prawo budowlane,
Dowód należnej opłaty skarbowej dokonanej na rachunek Gminy Kartuzy, ul. Hallera 1, 83-300 Kartuzy Nr konta: 93 1020 1811 0000 0102 0188 9476.
Opłaty:
Opłatę skarbową wpłaca się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej, zwolnienia z opłaty skarbowej określa art. 7 ustawy o opłacie skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego w Kartuzach tj. Kartuzy, ul. 11 Listopada 7 (tel. nr 058 685 34 57).
Termin załatwienia sprawy:
Maksymalnie 90 dni od dnia złożenia wniosku.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Budownictwa Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. Kościuszki 26 (tel. nr 058 685 34 57, 058 681 42 12).
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Pomorskiego, za pośrednictwem Starosty Kartuskiego, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Ulgi:
Brak.
Podstawa prawna:
Art. 11b ust. 1, art. 11a ust. 1, art. 11c i art. 11d ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz art. 32, art. 33 i art. 34 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane