PRZENIESIENIE DECYZJI O POZWOLENIU NA BUDOWĘ LUB ZGŁOSZENIA ROBÓT BUDOWLANYCH NA RZECZ INNEGO PODMIOTU
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | budownictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Budownictwa |
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę winien zawierać:
- imię i nazwisko (nazwa instytucji i jej siedziba), adres zamieszkania obecnego i dotychczasowego inwestora,
- nazwa i rodzaj oraz adres całego zamierzenia budowlanego, rodzaj obiektu lub zespołu obiektów bądź robót budowlanych, numer ewidencyjny działki lub działek budowlanych. - Do wniosku o pozwolenie na budowę należy dołączyć:
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- Pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu inwestora, w przypadku wniosku składanego przez osobę prawną – aktualny opis z Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego,
- Dziennik budowy zarejestrowany przez poprzedniego inwestora gdy minęło ponad 2 lub 3 lata od wydania pozwolenia na budowę (kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem lub oryginał do zwrotu),
- Kserokopia aktu notarialnego,
- Kserokopia pozwolenia na budowę,
- Dowód zapłaty skarbowej.
Opłaty:
Na podstawie Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej:
- opłata skarbowa za przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę – 90 zł (budownictwo mieszkaniowe zwolnione z opłat - zgodnie z art. 2, ust. 1, pkt 2 ustawy z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej)
Zwalnia się z opłaty skarbowej pozwolenia na budowę:
- wydawane na skutek podań wnoszonych w sprawach budowy lub odbudowy obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych,
- budynków szkolnych oraz budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne. Ponadto nie podlegają opłacie skarbowej zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego i zdrowia, a także wydawane dla jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie w Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. Kościuszki 26, (tel. 058 685 34 57)
Termin załatwienia sprawy:
nie później niż w ciągu 65 dni od dnia wszczęcia postępowania.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Budownictwa Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. Kościuszki 26 (tel. 058 685 34 57)
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Pomorskiego, za pośrednictwem Starosty Kartuskiego, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Ulgi:
Brak.
Informacje dodatkowe:
Decyzja o pozwoleniu na budowę wygasa, jeżeli budowa nie została rozpoczęta przed upływem 3 lat od dnia, w którym decyzja ta stała się ostateczna lub budowa została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata.
Podstawa prawna:
art. 40 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.