Odszkodowanie za wywłaszczone nieruchomości pod drogi publiczne
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | nieruchomości |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Gospodarki Nieruchomosciami |
Wymagane dokumenty:
- wniosek o ustalenie odszkodowania;
- decyzja o ustaleniu warunków lokalizacji drogi gminnej/powiatowej,
- dokumenty świadczące o przeprowadzonych rokowaniach pomiędzy byłym właścicielem nieruchomości, a gminą/powiatem.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wnioski przyjmowane są w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. Dworcowa 1, 83-300 Kartuzy oraz w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, ul. 3 Maja 2/1, 83-300 Kartuzy.
Opłaty:
Nie podlega o opłacie skarbowej zgodnie z art. 2 ust.1 pkt 1 lit. h ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni, w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do 2 miesięcy.
Sposób załatwienia sprawy:
1. Złożenie wniosku, który można również otrzymać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami.
2. Dopuszcza się również wniesienie żądania w dozwolonej przepisami art. 63 k.p.a. formie.
3. Forma załatwienia sprawy - decyzja.
Podstawa prawna:
- ustawa o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Dodatkowe informacje, uwagi:
Czynności oszacowania wartości nieruchomości wywłaszczonej dokonuje rzeczoznawca majątkowy zgodnie z zasadami opisanymi w ww. przepisach prawa.