W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Aktualizacja opłaty rocznej/ stawki procentowej za użytkowanie wieczyste

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy nieruchomości
Komórka odpowiedzialna Wydział Gospodarki Nieruchomosciami

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o aktualizację opłaty rocznej/stawki procentowej za użytkowanie wieczyste.

2. Załączniki:

  • operat szacunkowy nieruchomości wykonany przez rzeczoznawcę majątkowego – w przypadku aktualizacji opłaty rocznej,
  • dokument potwierdzający zmianę sposobu korzystania z nieruchomości – w przypadku zmiany stawki procentowej.

Miejsce złożenia dokumentów

Wnioski przyjmowane są w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. Dworcowa 1, 83-300 Kartuzy oraz w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, ul. 3 Maja 2/1, 83-300 Kartuzy.

Opłaty

Nie podlega opłacie skarbowej zgodnie z art. 2 ust.1 pkt 1 lit. h ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

Sposób załatwienia sprawy

1. Złożenie wniosku, który można również otrzymać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami. 
2. Dopuszcza się również wniesienie żądania w dozwolonej przepisami art. 63 k.p.a. formie.

Podstawa prawna

  • ustawa o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.

Tryb odwoławczy

W przypadku odmowy aktualizacji opłat lub zmiany stawki procentowej, użytkownik wieczysty, w terminie 30 dni może skierować odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Starosty Kartuskiego.

Dodatkowe informacje, uwagi:

  • sprawy załatwiane są według kolejności wpływu;
  • aktualizacja może się również odbyć z urzędu, nie częściej niż raz na trzy lata, jeżeli wartość nieruchomości uległa zmianie lub nastąpi trwała zmiana sposobu korzystania z nieruchomości.

Załączniki

Powiadom znajomego