Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego, tablic rejestracyjnych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestracja pojazdów |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Komunikacji |
Uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego zniszczenia lub utraty
Wymagane dokumenty
· Wniosek o wydanie wtórnika dokumentów
Załączniki:
· oryginał dowodu rejestracyjnego lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego,
· oryginał zaświadczenia z przeprowadzonych badań technicznych pojazdu, jeżeli termin następnych badań technicznych pojazdu nie jest możliwy do odczytania ze zniszczonego dowodu rejestracyjnego lub brak w centralnej ewidencji pojazdów informacji o terminie następnego badania technicznego,
· w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa
Do wglądu:
· dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
· dowód osobisty,
Opłata uiszczana kartą płatniczą na miejscu lub na konto Starostwa Powiatowego w Kartuzach, nr konta 98 1020 1866 0000 1802 0002 6914, w wysokości:
· 72,50 zł - w przypadku wydania pozwolenia czasowego
· 54,00 zł - w przypadku nie wydania pozwolenia czasowego.
Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych w przypadku zagubienia, zniszczenia, kradzieży
Wymagane dokumenty
· Wniosek o wydanie wtórnika dokumentów
Załączniki:
· oryginał dowodu rejestracyjnego,
· zniszczone tablice rejestracyjne lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku utraty tablic(y),
· pozostałą tablicę rejestracyjną w przypadku kiedy właściciel wnioskuje o wydanie wtórnika tylko jednej z dwóch tablic - w momencie składania wniosku - urzędnik stwierdza, czy przedstawiona tablica spełnia wymagania rozporządzenia oraz do odbioru w celu ponownej legalizacji obu tablic,
· w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Do wglądu:
· dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
· oryginał dowodu osobistego,
Opłaty:
Opłata uiszczana kartą płatniczą na miejscu lub na konto Starostwa Powiatowego w Kartuzach, nr konta 98 1020 1866 0000 1802 0002 6914, w wysokości:
· 52,50 zł - wtórnik jednej tablicy, w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego, motocykla, przyczepy, naczepy oraz ciągnika rolniczego,
· 92,50 zł - wtórnik dwóch tablic w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego,
· 42,50 zł - w przypadku motoroweru,
· 112,00 zł - wtórnik dwóch tablic zabytkowych,
· 62,00 zł - wtórnik jednej tablicy zabytkowej.
UWAGA:
Na okres konieczny do wykonania wtórnika tablic(y) rejestracyjnych właściciel pojazdu może ubiegać się o wydanie dla pojazdu tablic tymczasowych i pozwolenia czasowego.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego