W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Nadanie w pojeździe cech identyfikacyjnych i wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy rejestracja pojazdów
Komórka odpowiedzialna Wydział Komunikacji

Nadanie w pojeździe cech identyfikacyjnych i wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej

 Wymagane dokumenty
·  Wniosek o nadanie tabliczki znamionowej

Załączniki:
· oryginał dowodu rejestracyjnego,
· oryginał opinii rzeczoznawcy samochodowego, jeżeli cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego (dotyczy pojazdu zabytkowego oraz pojazdu, w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy),
· oryginał dowodu własności ramy, podwozia jeżeli dokonano wymiany tych elementów na odpowiednio ramę, podwozie bez numeracji fabrycznej,
oryginał postanowienia prokuratora lub zaświadczenie z policji dotyczące odzyskania pojazdu po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
· oryginał dowodu własności w przypadku nabycia pojazdu w drodze licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
· oryginał prawomocnego orzeczenia sądu ustalającego prawo własności pojazdu, jeżeli cecha identyfikacyjna pojazdu uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
· oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że pojazd jest zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, w przypadku decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia lub ramy w pojeździe, którego markę określa się jako "SAM",
· oświadczenie właściciela potwierdzające brak tabliczki znamionowej lub oryginał zaświadczenia z przeprowadzonego badania potwierdzające brak tabliczki znamionowej,
·  w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający  udzielenie pełnomocnictwa

Do wglądu:    
·  dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
·  dowód osobisty,


Opłaty
Opłata skarbowa (płatność tylko kartą płatniczą lub poza Urzędem) w wysokości 10 zł.

 Podstawa prawna
- Ustawa  z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym

- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów,
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników.

 

Załączniki

Powiadom znajomego