Wydawanie pozwoleń na działania na obszarze wpisanym do rejestru zabytków
Z granicami obszarów wpisanych do rejestru zabytków miasta Kartuzy, Żukowa można zapoznać się po pobraniu map które znajdują się w załącznikach na dole strony.
W przypadku wpisu obszarowego ochronie konserwatorskiej podlegają:
- zewnętrzne cechy obiektów budowlanych, takie jak na przykład: zewnętrzne gabaryty, liczba kondygnacji, rodzaj i kolor elewacji, geometria dachu, bryła, szczególnie wyeksponowane wejście, użyte materiały budowlane.
W związku z tym, w przypadku wpisu obszarowego ochronie konserwatorskiej podlegają nie tylko obiekty istniejące, ale również obiekt nowe, mające znaczenie dla kompozycji przestrzennej całego obszaru.
Formularz wniosku o wydanie pozwolenia konserwatorskiego na działania na obszarze wpisanym do rejestru zabytków znajduje się w załącznikach na dole strony.
I. Wniosek o wydanie pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich zawiera:
- imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
- wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia albo przechowywania;
- wskazanie numeru księgi wieczystej nieruchomości objętej wnioskiem, o ile jest założona;
- program prac konserwatorskich i restauratorskich;
- dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem;
- program prac albo badań, o których mowa w ust. 1, zawierający imię i nazwisko autora oraz informacje niezbędne do oceny wpływu prac lub badań na zabytek, w szczególności: opis stanu zachowania zabytku, wskazanie oczekiwanych efektów prac, wskazanie przewidzianych do wykonania czynności, z podaniem metod, materiałów i technik.
II. Wniosek o wydanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych zawiera:
- imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
- wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia;
- wskazanie numeru księgi wieczystej nieruchomości objętej wnioskiem, o ile jest założona;
Do wniosku dołącza się:
- projekt budowlany, część projektu budowlanego w zakresie niezbędnym do oceny wpływu planowanych robót budowlanych na zabytek albo program robót budowlanych;
- dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem.
III. Wniosek o wydanie pozwolenia na podział zabytku nieruchomego zawiera:
- imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
- wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia albo przechowywania;
- wskazanie numeru księgi wieczystej nieruchomości objętej wnioskiem, o ile jest założona;
- uzasadnienie wniosku.
Do wniosku dołącza się:
- dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem.
- wstępny projekt podziału zabytku.
IV. Wniosek o wydanie pozwolenia na umieszczenie na zabytku urządzeń technicznych, tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych w rozumieniu art. 2 pkt 16b i 16c ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz napisów zawiera:
- imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
- wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia;
- skazanie numeru księgi wieczystej nieruchomości objętej wnioskiem, o ile jest założona;
- wskazanie przewidywanego terminu usunięcia z zabytku urządzeń technicznych, tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych oraz napisów.
Do wniosku dołącza się:
- projekt umieszczenia na zabytku urządzeń technicznych, tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych oraz napisów;
- dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem.
V. Wniosek o wydanie pozwolenia na podejmowanie innych działań zawiera:
- imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
- wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia albo przechowywania;
- skazanie numeru księgi wieczystej nieruchomości objętej wnioskiem, o ile jest założona.
Do wniosku dołącza się:
- program podejmowania innych działań;
- dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem.
Do powyższej opisanych wniosków należy dołączyć:
- potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za wydanie decyzji (82 zł) z wyłączeniem spraw związanych z budownictwem mieszkaniowym na rachunek Urzędu Miejskiego w Kartuzach PKO BANK POLSKI S.A. 93 1020 1811 0000 0102 0188 9476.
- potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (17 zł) na rachunek Urzędu Miejskiego w Kartuzach PKO BANK POLSKI S.A. 93 1020 1811 0000 0102 0188 9476.