W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wydawanie pozwoleń na działania na obszarze wpisanym do rejestru zabytków

Z granicami obszarów wpisanych do rejestru zabytków miasta Kartuzy, Żukowa można zapoznać się po pobraniu map które znajdują się w załącznikach na dole strony.

W przypadku wpisu obszarowego ochronie konserwatorskiej podlegają:

  • zewnętrzne cechy obiektów budowlanych, takie jak na przykład: zewnętrzne gabaryty, liczba kondygnacji, rodzaj i kolor elewacji, geometria dachu, bryła, szczególnie wyeksponowane wejście, użyte materiały budowlane.

W związku z tym, w przypadku wpisu obszarowego ochronie konserwatorskiej podlegają nie tylko obiekty istniejące, ale również obiekt nowe, mające znaczenie dla kompozycji przestrzennej całego obszaru.

Formularz wniosku o wydanie pozwolenia konserwatorskiego na działania na obszarze wpisanym do rejestru zabytków znajduje się w załącznikach na dole strony.

I. Wniosek o wydanie pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich zawiera:

  1. imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
  2. wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia albo przechowywania;
  3. wskazanie numeru księgi wieczystej nieruchomości objętej wnioskiem, o ile jest założona;
Do wniosku dołącza się:
  1. program prac konserwatorskich i restauratorskich;
  2. dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem;
  3. program prac albo badań, o których mowa w ust. 1, zawierający imię i nazwisko autora oraz informacje niezbędne do oceny wpływu prac lub badań na zabytek, w szczególności: opis stanu zachowania zabytku, wskazanie oczekiwanych efektów prac, wskazanie przewidzianych do wykonania czynności, z podaniem metod, materiałów i technik.

II. Wniosek o wydanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych zawiera:

  1. imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
  2. wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia;
  3. wskazanie numeru księgi wieczystej nieruchomości objętej wnioskiem, o ile jest założona;

Do wniosku dołącza się:

  1. projekt budowlany, część projektu budowlanego w zakresie niezbędnym do oceny wpływu planowanych robót budowlanych na zabytek albo program robót budowlanych;
  2. dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem.

III. Wniosek o wydanie pozwolenia na podział zabytku nieruchomego zawiera:

  1. imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
  2. wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia albo przechowywania;
  3. wskazanie numeru księgi wieczystej nieruchomości objętej wnioskiem, o ile jest założona;
  4. uzasadnienie wniosku.

Do wniosku dołącza się:

  1. dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem.
  2. wstępny projekt podziału zabytku.

IV. Wniosek o wydanie pozwolenia na umieszczenie na zabytku urządzeń technicznych, tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych w rozumieniu art. 2       pkt 16b i 16c ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz napisów zawiera:

  1. imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
  2. wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia;
  3. skazanie numeru księgi wieczystej nieruchomości objętej wnioskiem, o ile jest założona;
  4. wskazanie przewidywanego terminu usunięcia z zabytku urządzeń technicznych, tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych oraz napisów.

Do wniosku dołącza się:

  1. projekt umieszczenia na zabytku urządzeń technicznych, tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych oraz napisów;
  2. dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem.

V. Wniosek o wydanie pozwolenia na podejmowanie innych działań zawiera:

  1. imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
  2. wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia albo przechowywania;
  3. skazanie numeru księgi wieczystej nieruchomości objętej wnioskiem, o ile jest założona.

Do wniosku dołącza się:

  1. program podejmowania innych działań;
  2. dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem.

Do powyższej opisanych wniosków należy dołączyć:

  • potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za wydanie decyzji (82 zł) z wyłączeniem spraw związanych z budownictwem mieszkaniowym na rachunek Urzędu Miejskiego w Kartuzach PKO BANK POLSKI S.A. 93 1020 1811 0000 0102 0188 9476.
  •  potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (17 zł) na rachunek Urzędu Miejskiego w Kartuzach PKO BANK POLSKI S.A. 93 1020 1811 0000 0102 0188 9476. 

Załączniki

Powiadom znajomego