W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Kartuzach
ul. Dworcowa 1
83-300 Kartuzy

tel. (+48) 58 681 03 28
e-mail: powiat@kartuskipowiat.pl
adres skrytki ePUAP: /g4qev39s66/SkrytkaESP

serwis www
: kartuskipowiat.com.pl

NIP: 589-16-38-355
REGON: 191686450

Wywłaszczenie

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o wywłaszczenie.

2. Załączniki:

  • dokumenty z przebiegu rokowań, o których mowa w art. 114 ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.;
  • wypis i wyrys z planu miejscowego, a w przypadku braku planu miejscowego decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
  • mapę z rejestrem nieruchomości objętych wnioskiem o wywłaszczenie lub mapę z podziałem i rejestrem nieruchomości oraz decyzję zatwierdzającą ten podział, jeżeli wniosek o wywłaszczenie dotyczy tylko części nieruchomości;
  • pełny odpis z księgi wieczystej założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem o wywłaszczenie albo zaświadczenie o stanie prawnym, jaki wynika ze zbioru dokumentów;
  • w razie braku dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 4, ww. ustawy zaświadczenie właściwego sądu stwierdzające, że nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej lub że nie jest dla niej prowadzony zbiór dokumentów;
  • wypis i wyrys z katastru nieruchomości.

Miejsce złożenia dokumentów:

Wnioski przyjmowane są w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kartuzach, u. Dworcowa 1, 83-300 Kartuzy oraz w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, ul. 3 Maja 2/1, 83-300 Kartuzy.

Opłaty:

Nie podlega opłacie skarbowej zgodnie z art 2 ust.1 pkt 1 lit. h ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.

Termin załatwienia sprawy:

Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

Sposób załatwienia sprawy:

1. Złożenie wniosku, który można również otrzymać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami. 
2. Dopuszcza się również wniesienie żądania w dozwolonej przepisami art. 63 k.p.a. formie.
3. Forma załatwienia sprawy - decyzja.

Podstawa prawna:

  • ustawa o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Dodatkowe informacje, uwagi:

We wniosku o wywłaszczenie należy określić:

  • nieruchomość z podaniem oznaczeń z księgi wieczystej lub zbioru dokumentów oraz z katastru nieruchomości;
  • cel publiczny, do którego realizacji nieruchomość jest niezbędna;
  • powierzchnię nieruchomości, a jeżeli wywłaszczeniem ma być objęta tylko jej część - powierzchnię tej części i całej nieruchomości;
  • dotychczasowy sposób korzystania z nieruchomości i stan jej zagospodarowania;
  • lokale zamienne oraz sposób ich zapewnienia najemcom wywłaszczonych lokali;
  • właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, a w razie braku danych umożliwiających określenie tych osób - władającego nieruchomością zgodnie z wpisem w katastrze nieruchomości;
  • osobę, której przysługują ograniczone prawa rzeczowe na nieruchomości;
  • nieruchomość zamienną, jeżeli jednostka samorządu terytorialnego taką oferuje;
  • inne okoliczności istotne w sprawie.

Załączniki

Powiadom znajomego