W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O SAMODZIELNOŚCI LOKALI

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy budownictwo
Komórka odpowiedzialna Wydział Budownictwa

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia winien zawierać:
    - nazwisko i adres wnioskodawcy,
    - nazwę organu mającego wydać zaświadczenie,
    - nr lokalu i adres budynku, w którym znajduje się samodzielny lokal mieszkalny / inny niż mieszkalny,
    - datę i podpis wnioskodawcy.

  2. Do wniosku o wydanie zaświadczenia o samodzielnym lokalu należy dołączyć:
    - dokumentację techniczną budynku ( część graficzną i opisową ) obrazującą dany lokal w pozostałym otoczeniu innych pomieszczeń,

    - wyrys z operatu ewidencyjnego obrazujący położenie pomieszczenia przynależnego poza budynkiem, w którym znajduje się lokal mający być uznanym za samodzielny, jeżeli występuje taki lokal,

    - rzuty odpowiednich kondygnacji budynku powinny być zaznaczone odpowiednim kolorem dla każdego lokalu wraz z pomieszczeniami przynależnymi i częściami wspólnymi,

    - skrócony opis techniczny powinien zawierać wykaz poszczególnych pomieszczeń z podaną sumą powierzchni użytkowej danego lokalu z wyszczególnieniem powierzchni samego lokalu jak i pomieszczeń przynależnych i części wspólnych,

    - oświadczenie właściciela, że przedstawiony stan jest aktualny (w przypadku kserokopii gotowego projektu) lub oświadczenie osoby posiadającej uprawnienia budowlane, że dany lokal może służyć swemu przeznaczeniu (w przypadku sporządzonej inwentaryzacji),

    - kopia mapy zasadniczej lub mapy z pomiaru powykonawczego budynku z oznaczoną nieruchomością na której zlokalizowany jest budynek objęty wnioskiem.

Opłaty:
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej:
- opłata skarbowa od zaświadczenia - 17 zł (budownictwo mieszkaniowe zwolnione z opłat - zgodnie z art. 2, ust. 1, pkt 2 ustawy z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej)

Miejsce złożenia dokumentów: 
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. Kościuszki 26 (tel. nr 058 685 34 57)

Termin załatwienia sprawy:
W terminie siedmiu dni.

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Budownictwa Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. Kościuszki 26,  tel. (tel. nr 058 685 34 57).

Podstawa prawna:
- art. 217 § 1, § 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
- art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r o własności lokali.

Załączniki

Powiadom znajomego