Negatywne rozpatrzenie reklamacji na towar objęty gwarancją
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rzecznik konsumentów |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Powiatowy Rzecznik Konsumentów |
Wymagane dokumenty:
Jeśli konsument jest niezadowolony ze sposobu załatwienia reklamacji może się zwrócić do Powiatowego Rzecznika Konsumentów przedkładając formularz zawierający:
- imię i nazwisko wraz z adresem zamieszkania,
- uzasadnienie, dlaczego kupujący nie zgadza się z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji,
- określenie swoich żądań,
- kartę gwarancyjną (oryginał lub ksero) wraz z dowodem zakupu,
- należy pamiętać, aby gwarancja była prawidłowo wystawiona, a więc powinna zawierać: nazwę i adres gwaranta oraz sklepu gdzie towar kupiono, określenie rzeczy sprzedanej, datę transakcji, czas na jaki udzielono gwarancji, adresy zakładów naprawczych (serwisowych) i inne warunki gwarancyjne,
- kupujący powinien pilnować, aby przy reklamacji rzeczy w karcie gwarancyjnej zapisy były dokonywane w sposób czytelny i dokładny, aby wpisywano daty dostarczenia rzeczy do naprawy, daty wymiany itp., oraz wyraźnie określono rodzaj dokonanych napraw (zapis „regulacja” oznacza, że nie było naprawy, czyli rzecz nie była wadliwa), - odpisy pism związanych z dochodzeniem swych roszczeń gwarancyjnych.
Formularz zgłoszenia problemu konsumenckiego do powiatowego rzecznika konsumentów Starostwa Powiatowego w Kartuzach znajduje się w załączniku na dole strony.
„Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową” (art. 221 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego.
Miejsce złożenia dokumentów:
- Sekretariat Starostwa Powiatowego w Kartuzach, 83 – 300 Kartuzy ul. Dworcowa1.
Opłaty:
- Brak opłat.
Termin załatwienia sprawy:
- Do 30 dni.
Jednostka odpowiedzialna:
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
Tryb odwoławczy:
- Nie załatwione roszczenia konsumentów w drodze negocjacji Rzecznik może kierować do rozpatrzenia przez polubowne sądy konsumenckie lub sądy rejonowe.
Konsument może również dochodzić swych roszczeń przed sądem samodzielnie.
Dodatkowe informacje:
- Korespondencja, którą wnosi się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów Starostwa Powiatowego w Kartuzach z wnioskiem o interwencję, winna zostać zaadresowana i przesłana na adres Sekretariatu Starostwa Powiatowego w Kartuzach - Kartuzy 83 – 300, ul. Dworcowa 1 lub przesłana pocztą elektroniczną na adres: powiat@kartuskipowiat.pl albo można ją pozostawić w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Kartuzach przy ul. Dworcowej 1.
- Zainteresowani osobistym kontaktem z Rzecznikiem Konsumentów proszeni są do pokoju nr 2 Starostwa Powiatowego w Kartuzach przy ul. 11 Listopada 3. Rzecznik udziela również porad i informacji telefonicznie pod nr tel. (058) 686 55 36 oraz 602 637 796.
Podstawa prawna:
- Tekst jednolity ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.