☰ Menu Prawe Menu ☰
Wersja archiwalna (stan na dzień 09.01.2022 r.)
Herb Powiatu Kartuskiego

Czwartek 12.05.2022

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Negatywne rozpatrzenie reklamacji na towar objęty gwarancją

Rękojmia za wady rzeczy


Wymagane dokumenty:
Jeśli konsument jest niezadowolony ze sposobu załatwienia przez sprzedawcę zgłoszonej reklamacji może się zwrócić do Powiatowego Rzecznika Konsumentów przedkładając formularz zawierający:
1) imię i nazwisko wraz z adresem zamieszkania,
2) uzasadnienie, dlaczego kupujący nie zgadza się z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji,
3) określenie swoich żądań,
4) do wniosku załączyć poniższe dokumenty:
- dokument zakupu (paragon, rachunek, fakturę) oryginał lub ksero,
- protokół reklamacyjny,
- odpowiedź sprzedawcy z ewentualną opinią rzeczoznawcy.

 

FORMULARZ ZGŁOSZENIA PROBLEMU KONSUMENCKIEGO DO POWIATOWEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW STAROSTWA POWIATOWEGO W KARTUZACH

 

„Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową”  (art. 22 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego (Dz.U z 2020 poz.1740))

Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Kartuzach, 83 – 300  Kartuzy  ul. Dworcowa1.


Opłaty:
Brak opłat.

Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni.

Jednostka odpowiedzialna:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Tryb odwoławczy:
Nie załatwione roszczenia konsumentów w drodze negocjacji Rzecznik może kierować do rozpatrzenia przez polubowne sądy konsumenckie lub sądy rejonowe.
Konsument może również dochodzić swych roszczeń przed sądem samodzielnie.

Ulgi:
Brak.

Dodatkowe informacje:

Korespondencja, którą wnosi się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów Starostwa Powiatowego w Kartuzach z wnioskiem o interwencję, winna zostać zaadresowana i przesłana na adres Sekretariatu Starostwa Powiatowego w Kartuzach - Kartuzy 83 – 300, ul. Dworcowa 1 lub przesłana pocztą elektroniczną  na adres: powiat@kartuskipowiat.pl albo można ją pozostawić w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Kartuzach przy ul. Dworcowej 1. 

Zainteresowani osobistym kontaktem z Rzecznikiem  Konsumentów proszeni są do pokoju nr 2 Starostwa Powiatowego  w  Kartuzach  przy  ul. 11 Listopada 3. Rzecznik udziela również porad i informacji telefonicznie pod nr tel. (058) 681 41 72, (058) 686 55 36 oraz 602 637 796.
 


Podstawa prawna:
Tekst jednolity ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów Dz.U. 2021r., poz. 275.

Wytworzył:
Józefa Byczkowska
Udostępnił:
Kwidziński Tomasz
(2003-08-05 08:55:51)
Ostatnio zmodyfikował:
Kwidzińska Katarzyna
(2021-03-19 11:30:25)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki    
 
liczba odwiedzin: 2158926