☰ Menu Prawe Menu ☰
Wersja archiwalna (stan na dzień 09.01.2022 r.)
Herb Powiatu Kartuskiego

Czwartek 12.05.2022

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Wydanie zaświadczenia o samodzielnym lokalu

Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia winien zawierać: nazwisko i adres wnioskodawcy, nazwę organu mającego wydać zaświadczenie, nr lokalu i adres budynku, w którym znajduje się samodzielny lokal mieszkalny / inny niż mieszkalny, datę i podpis wnioskodawcy.
2. Do wniosku o wydanie zaświadczenia o samodzielnym lokalu należy dołączyć:
  1. dokumentację techniczną budynku ( część graficzną i opisową ) obrazującą dany lokal w pozostałym otoczeniu innych pomieszczeń, a także wyrys z operatu ewidencyjnego obrazujący położenie pomieszczenia przynależnego poza budynkiem, w którym znajduje się lokal mający być uznanym za samodzielny, jeżeli występuje taki lokal. 
  • rzuty odpowiednich kondygnacji budynku powinny być zaznaczone odpowiednim kolorem dla każdego lokalu wraz z pomieszczeniami przynależnymi i częściami wspólnymi,

  • skrócony opis techniczny powinien zawierać wykaz poszczególnych pomieszczeń z podaną sumą powierzchni użytkowej danego lokalu z wyszczególnieniem powierzchni samego lokalu jak i pomieszczeń przynależnych i części wspólnych.

  1. oświadczenie właściciela, że przedstawiony stan jest aktualny (w przypadku kserokopii gotowego projektu) lub oświadczenie osoby posiadającej uprawnienia budowlane, że dany lokal może służyć swemu przeznaczeniu (w przypadku sporządzonej inwentaryzacji)

  2. kopia mapy zasadniczej lub mapy z pomiaru powykonawczego budynku z oznaczoną nieruchomością na której zlokalizowany jest budynek objęty wnioskiem

Opłaty:
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2019r., poz. 1000)

- opłata skarbowa od zaświadczenia - 17 zł.
Zwalnia się z opłaty skarbowej wydawanie zaświadczeń w sprawach budownictwa mieszkaniowego a także dla jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego.

Miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. 11 Listopada 7 (tel. nr 058 685 34 57, 058 681 42 12)

Termin załatwienia sprawy:
W terminie siedmiu dni.

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Budownictwa Starostwa Powiatowego w Kartuzach, ul. 11 Listopada 7,  tel. (tel. nr 058 685 34 57, 058 681 42 12).

Podstawa prawna:
- art. 217 § 1, § 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2018r., poz. 2096 z późniejszymi zmianmi),
- art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r o własności lokali (tekst jednolity z 2019r., poz. 737 z późniejszymi zmianami).

Wnioski do pobrania:

Wytworzył:
Maria Kurek-Kumańska
Udostępnił:
Kuchta Małgorzata
(2003-06-27 08:55:09)
Ostatnio zmodyfikował:
Dułak Alicja
(2021-10-07 08:58:37)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki    
 
liczba odwiedzin: 2158926