Wydanie pozwolenia na usunięcie drzew i krzewów na obszarze wpisanym do rejestru zabytków (także osoby fizyczne)
Granice obszarów wpisanych do rejestru zabytków można zobaczyć tutaj: miasto Kartuzy i miasto Żukowo.
PROCEDURA ZWIĄZANA Z USUWANIEM DRZEW I KRZEWÓW NA TERENIE WPISANYM DO REJESTRU ZABYTKÓW
1) OSOBY PRAWNE i osoby fizyczne (usunięcie drzew związane z prowadzeniem działalności gospodarczej) - POZWOLENIE
2) OSOBY FIZYCZNE - ZGŁOSZENIE
1) POZWOLENIE NA USUNIĘCIE DRZEW/KRZEWÓW
Wniosek o pozwolenie na usunięcie drzew/krzewów powinien zawierać:
- imię i nazwisko/nazwa Wnioskodawcy, adres zamieszkania/siedziba, nr telefonu,
- określenie miejsca, gdzie rosną drzewa/krzewy (adres, nr działki ewidencyjnej, arkusz mapy, nr księgi wieczystej),
- określenie rodzaju, gatunku drzew/krzewów,
- określenie obwodu pnia mierzonego na wysokości 130 cm/powierzchni porastania w m2 przez krzewy,
- przewidywany termin usunięcia drzew/krzewów,
- wskazanie nasadzeń zastępczych (rodzaj drzew/krzewów, planowane miejsce),
- uzasadnienie wniosku.
Do wniosku należy dołączyć:
- zdjęcia drzew/krzewów przeznaczonych do usunięcia;
- mapę z lokalizacją drzew/krzewów przeznaczonych do usunięcia;
- dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem albo oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu;
- w przypadku występowania z upoważnienia właściciela terenu - upoważnienie/pełnomocnictwo;
- potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (17 zł) na rachunek Urzędu Miejskiego w Kartuzach PKO BANK POLSKI S.A. 93 1020 1811 0000 0102 0188 9476.okości 130 cm/powierzchni porastania w m2 przez krzewy,
- przewidywany termin usunięcia drzew/krzewów,
- wskazanie nasadzeń zastępczych (rodzaj drzew/krzewów, planowane miejsce),
- uzasadnienie wniosku.
Do wniosku należy dołączyć:
- zdjęcia drzew/krzewów przeznaczonych do usunięcia;
- mapę z lokalizacją drzew/krzewów przeznaczonych do usunięcia;
- dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem albo oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu;
- w przypadku występowania z upoważnienia właściciela terenu - upoważnienie/pełnomocnictwo;
- potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (17 zł) na rachunek Urzędu Miejskiego w Kartuzach PKO BANK POLSKI S.A. 93 1020 1811 0000 0102 0188 9476.
Formularz wniosku o wydanie pozwolenia na usunięcie drzew/krzewów można pobrać tutaj (WNIOSEK).
2) ZGŁOSZENIE USUNIĘCIA DRZEW - OSOBA FIZYCZNA
Od dnia 18 stycznia 2018 r. zgodnie z art. 83 f ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 55 z późn. zm.):
właściciel nieruchomości* jest obowiązany dokonać zgłoszenia do tut. organu, zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza:
1) 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
2) 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
3) 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew
Zgłoszenie zawiera:
- imię i nazwisko wnioskodawcy,
- oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma być usunięte,
- rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości.
Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu - w terminie 14 dni po dokonaniu oględzin .
* dotyczy drzew lub krzewów, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej
Formularz wniosku na zgłoszenie usunięcie drzew można pobrać tutaj (WNIOSEK).