Wydział Gospodarki Nieruchomosciami
Funkcję Dyrektora Wydziału Gospodarki Nieruchomościami sprawuje - Sekretarz Powiatu Radosław Pek
Telefon: Sekretariat, pokój 204, tel. (058) 685-33-43, (058) 681-00-32, (058) 681-03-28, fax (058) 681-36-43
Adres e-mail:
Siedziba:
ul. 3 Maja 2/1, 83-300 Kartuzy
Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności prowadzenie spraw:
- Tworzenie oraz prowadzenie ewidencji nieruchomości wchodzących w skład zasobu Skarbu Państwa i zasobu powiatowego;
- Zapewnienie wyceny nieruchomości pozostających w zasobie;
- Sporządzanie planów wykorzystania zasobów;
- Zbywanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu;
-
Przejmowanie nieruchomości do zasobu nieruchomości Skarbu Państwa
i powiatu; -
Wydzierżawianie, wynajmowanie i użyczanie nieruchomości wchodzących
w skład zasobu; - Ustalenie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu nieruchomości powiatowych i Skarbu Państwa;
- Podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach dotyczących własności lub innych prac rzeczowych na nieruchomości, o wpis praw w księdze wieczystej oraz o odpis z księgi wieczystej;
- Prowadzenie postępowań wywłaszczeniowych;
- Prowadzenie postępowań scaleniowych i wymiennych;
- Oddawanie gruntów w użytkowanie wieczyste i ich sprzedaż;
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności przysługujące osobom fizycznym;
- Przygotowywanie dokumentacji do zbycia nieruchomości wchodzących w skład zasobu;
- Wydawanie decyzji w sprawach ustanowienia, przekazywania i wygaszania trwałego zarządu na rzecz jednostek organizacyjnych;
- Stosowanie bonifikat od ceny nieruchomości, a także od opłat rocznych;
- Udzielanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości, jeżeli zajęcie jest niezbędne tylko do czasowego użytku nie wymagającego wywłaszczenia tej nieruchomości, tj. na zakładanie i przeprowadzenie na nieruchomościach ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń technicznych łączności i sygnalizacji, a także innych urządzeń podziemnych i naziemnych, w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody,
- Ustalanie odszkodowań za czasowe zajęcie nieruchomości;
- Podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości Skarbu Państwa i powiatu, w tym będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych;
- Ustalenie w drodze decyzji wysokości odszkodowania za grunty zajęte pod drogi publiczne;
- ZLecenie zabezpieczenia nieruchomości przed zniszczeniem lub uszkodzeniem;
- Wydawanie zezwoleń w sprawie wykreślania ciężarów realnych ustanowionych na rzecz Skarbu Państwa z księgi wieczystej;
- Ustanawianie służebności przesyłu na gruntach stanowiących własność Skarbu Państwa oraz Powiatu Kartuskiego na rzecz przedsiębiorcy.
Wytworzył:
Udostępnił:
Kwidziński Tomasz
(2015-06-17 13:12:59)
Ostatnio
zmodyfikował:
Kwidziński Tomasz
(2018-03-14 12:54:47)