WYDAWANIE WYPISU I WYRYSU Z EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW
1.1. WYDAWANIE WYPISU I WYRYSU Z EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW
Wydawanie wypisu wyrysu z ewidencji gruntów i budynków |
Opłaty za dokument w postaci |
|
drukowanej |
elektronicznej |
|
Uproszczony wypis z rejestru gruntów (do celów informacyjnych) |
15,00 zł /działka |
15,00 zł /działka |
Wypis z rejestru gruntów (z klauzulą - „Dokument niniejszy jest przeznaczony do dokonywania wpisu dw księdze wieczystej”) |
50,00 zł /jednostka rejestrowa gruntu |
40,00 zł /jednostka rejestrowa gruntu |
Wypis z rejestru gruntów oraz wyrys z mapy ewidencyjnej (z klauzulą - „Dokument niniejszy jest przeznaczony do dokonywania wpisu dw księdze wieczystej”) |
150,00 zł / jednostka rejestrowa gruntów |
140,00 zł / jednostka rejestrowa gruntów |
Wypis z rejestru gruntów bez danych osobowych (do celów informacyjnych) |
30,00 zł / jednostka rejestrowa gruntów |
24,00 zł / jednostka rejestrowa gruntów |
Wypis z rejestru budynków lub wypis z rejestru lokali (z klauzulą - „Dokument niniejszy jest przeznaczony do dokonywania wpisu dw księdze wieczystej”) |
30,00 zł / jednostka rejestrowa budynku albo lokali. |
25,00 zł / jednostka rejestrowa budynku albo lokali. |
Wypis z kartoteki budynku lub wypis z kartoteki lokali (z klauzulą - „Dokument niniejszy jest przeznaczony do dokonywania wpisu dw księdze wieczystej”) |
20,00 zł / pozycja kartoteki budynku albo lokali |
15,00 zł / pozycja kartoteki budynku albo lokal |
Wyrys z mapy ewidencyjnej (z klauzulą - „Dokument niniejszy jest przeznaczony do dokonywania wpisu dw księdze wieczystej”) |
110,00 zł / jednostka rejestrowa gruntów |
105,00 zł / jednostka rejestrowa gruntów |
Opłaty naliczane są zgodnie z art. 40d ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne – załącznik do ustawy.
Opłaty należy dokonać po otrzymaniu Dokumentu Obliczenia Opłaty.
W Wydziale Geodezji istnieje możliwość uiszczenia wpłaty na miejscu poprzez terminal płatniczy.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie wypisu/wypisu i wyrysu/ wyrysu z ewidencji gruntów (formularz EGiB – do pobrania(.doc)(.pdf) podpisany własnoręcznie bądź opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym;
- dokument potwierdzający tożsamość (np. dowód osobisty), w przypadku osób prawnych dokument potwierdzający osobowość prawną oraz legitymację osoby fizycznej do reprezentowania osoby prawnej (np. pełnomocnictwo, wyciąg z KRS);
- pełnomocnictwo udzielone przez właściciela nieruchomości (oryginał bądź potwierdzony za zgodność z oryginałem).